pondělí 3. února 2014

Veronica Roth - Rezistence




Pokud se stále rozhodujete, zdali se do této trilogie pustit či ne, je tu recenze na druhý díl BEZ spoilerů.



NÁZEV: Rezistence (#2)
SÉRIE: Divergence
AUTOR(KA): Veronica Roth
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK VYDÁNÍ: 2012
POČET STRAN: 368
PŘEKLAD: Radka Kolebáčková
ŽÁNR: sci-fi, fantasy, dystopie

HODNOCENÍ: 5/5




VOLBA
znamená oběť

OBĚŤ
přinese ztrátu

ZTRÁTA
se stane břemenem

BŘEMENO
rozpoutá bitvu

JEDNA VOLBA TĚ MŮŽE ZNIČIT

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

*DRUHÝ DÍL A VÍCE AKCE*

Pokud byl první díl akční a tekla krev a já občas jen vyvalovala oči, jelikož jsem na tolik mrtvých a střílení nebyla zvyklá, Rezistence je oproti tomu bitevní pole. Veronica začíná příběh celkem zlehka, ale pak se všechno zvrtne, ani nevíte jak. Více střelby, více mrtvých. VÍCE AKCE. To by druhý díl mohlo naprosto vystihnout.

*FRAKCE A POSTAVY*

V prvním díle jsme jednotlivé frakce poznávali jen zlehka, to se ale netýká dílu druhého. Tady totiž poznáme, jak jednotlivé frakce fungují zevnitř. Nechybí ani rozšíření postav o nové řady a některé postavy z těch starších dostanou mnohem větší příležitosti, než jste si mohli myslet. Například je to Trisin bratr Caleb, Tori, tattérka z Neohroženosti či Peter nebo samotný Marcus.

*ODPADLÍCI?*

Tak, jak nás v prvním díle Veronica informovala, že Odpadlíci jsou skupina, která je pro ostatní frakce jakýmsi vzdáleným nebezpečím a je lepší se jim vyhýbat, zjistíme, že i ti, co byli z frakcí vyloučeni, mohou dostat druhou šanci. Nebo se o ni alespoň pokoušejí.

*TRIS A ČTYŘKA*

Ach ano, romantika... Romantika nechybí ani v tomto díle, ale nebyl by to druhý díl, aby nenastaly nějaké komplikace, které i mně samotné lezly na nervy. Ale to, co potkalo Tris, člověka prostě změní, nebo ne?

*POCITY*

Jestliže jsem nazvala Divergenci úžasnou, Rezistence si zaslouží ještě větší posun na příčce. Druhé díly málokdy bývají tak neuvěřitelné, jako je tento. Veronice se povedlo udržet napětí, udržet akci a rozptýlit tajemství a překvapení, což se jen tak někomu nepovede. KLOBOUK DOLŮ!



*DOPORUČENÍ*

Jak jsem už doporučila Divergenci, musím říct, že pokud ještě váháte a nejste si touto trilogií jistí, děláte velkou chybu. Tato kniha mi téměř v každé kapitole BRALA DECH! Je napínavá, je akční a stále se něco děje! Bála jsem se, že mi druhý díl zkazí pohled na celý příběh, proto jsem s jeho přečtením tak otálela, ale tak to nebylo. Rezistence mi dokázala, že i druhé díly mohou být ÚŽASNÉ! Takže neváhejte a pusťte se do čtení! Druhý díl si svých pět hvězdiček prostě zaslouží! 



*KNIŽNÍ TRAILER*


Knihu si můžete koupit ZDE.

Stefanie G.

6 komentářů:

  1. Tomuto už se dá říkat mini-recenze. :D :)
    Já se s nikým asi neshodnu. Mně se dvojka vůbec nelíbila. Fakt mi nesedla a byla jsem z ní hrozně zmatená, ale neuvěřitelně. Jednička mi přišla úžasná, ale dvojka? Nevím... Hodlám přečíst všechny tři díly od začátku a hezky za sebou, až je budu mít doma, a možná změním názor. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě četla druhý díl hned po prvním a vážně mě uchvátil a to nemám moc ráda krváky a střílení :D Strašně jsem zvědavá na ten třetí :)

      Vymazat
  2. První díl se mi moc líbil, druhý o malinko méně. Stejně tuhle sérii miluju. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ji díky druhému dílu zamilovala snad ještě o něco víc než předtím :)

      Vymazat
  3. Souhlasím s tebou :), i mě se druhý díl moc líbil :), proto jsem byla taky ze začátku překvapená, že se moc ostatním nelíbil :).
    Jinak pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Já jsem právě taky překvapená, že se tolika lidem nelíbí, já jsem byla nadmíru spokojená :D

      Vymazat