středa 12. února 2014

Emma Hart - The Game #1 - The Hrej hráčem (RC review)

Konečně vám můžu představit, knihu, která mě nadchla svojí anotací a nakonec i skvěle čtivým příběhem. Jedná se o knihu Hrej hráčem z nakladatelství Galatea, které mi ji poskytlo k napsání recenze, za což jsem velmi vděčná. 
Kniha u nás vyšla v prosinci 2013, má 246 stran a za překlad vděčíme Martinovi Kolašínovi. Hrej hráčem se v USA stalo bestsellerem podle USA Today a New York Times. 


Jaký je plán hry? Maddie v tom má jasno: Arogantní a egoistický playboy Braden z kalifornské univerzity představuje pro ni vše, co se jí na klucích hnusí. Připomíná jí totiž jejího bratra, který dokáže myslet jen na sebe a ničí životy všem v okolí. Maddie spolu s kamarádkami vymyslí plán, jak tomu namachrovanému Bradenovi za všechna příkoří udělit lekci. Hlavní aktérkou plánu je právě Maddie, která do měsíce Bradena svede, omotá si ho kolem prstu a pak ho surově odkopne. Operace Hrej hráčem může začít.
Žádná ze zasvěcených holek ovšem nemá zdání, že podobný plán má i Braden se svými přáteli. A jakou hru hraje on? Plán je přimět tu paličatou a nedostupnou „královnu univerzity“, aby se do něj zamilovala, svést ji, a pak ji srazit na kolena.

Ani jeden z obou aktérů netuší, že život může změnit pravidla hry… Možná oba zjistí, že nejde člověka soudit podle prvního dojmu…


Emma Hart se během dne obléká do pláště a říká si Super Máma, protože musí zápasit s dvouletým potomkem a dalším, který se chystá na svět. V noci však plášť superhrdinky odloží, naplní si sklenici džusu a píše knihy. Ráda píše o kouzelných věcech, polibcích a všem, co se hodí do jejích příběhů. Musí v nich povinně vystupovat sarkastické a vtipné postavy a stejně tak i sexy chlapi. Zrovna teď Emma pracuje na takovém množství knih, že se to snad ani nedá spočítat. Hrozně ráda je něčím zaměstnaná - teda pokud nejde o umývání nádobí. Ale zrovna během této neoblíbené činnosti přicházejí k životu její nejlepší nápady... 


Něco málo k ději

Místo sázky v Krásné katastrofě je zde hra. Nebo spíš Operace Hrej hráčem, jak ji nazvaly Maddiiny kamarádky. Anotace je přesná. Braden je playboy, který holky využívá jen na sex a pak je odkopne. Proto si zaslouží lekci. Jenže to holky ještě netuší, že kluci donutí Bradena uvažovat nad tím, aby si trochu pohrál s Maddie. Obtočil si ji okolo prstu, vyspal se s ní a pak ji nechal být. Příběh je neskutečně čtivý, já sama po první kapitole prostě nemohla přestat. Hra, kterou oba hrají je tak podlá, že o ní chcete vědět víc a víc. A když se to najednou začne vymykat z rukou, jste ještě zvědavější. Emma nezapomněla přihodit i pár pikantních tajemství, které Maddie má včetně toho, proč se odstěhovala z Brooklynu do Kalifornie.  

Postavy

Postav se v knize pohybuje neskutečně mnoho. Mimo Maddie (jejíž jméno se mi vážně moc líbí), která je v Kalifornii za slušňačku, a Bradena, playboye, který dostane vše, co si zamane, jsou tu i jejich kamarádi. Kay, Madiina spolubydlící a bisexuálka, Lila, holka, která ulovila Ryana, Bradenova kámoše, Megan, Bradenova nejlepší kamarádka z dětství či Aston, Bradenův kamarád, který může za ten šílený nápad pohrát si s Madiie. Pak je tu Kyle, kluk, který má oči jen pro Madiie nebo Madiina nejlepší kamarádka z Brooklynu Abbi.

Pocity, nadšení, názory a doporučení

"Ano! To byla přesně ta oddychovka, kterou jsem potřebovala!" to byla moje první věta, která mě napadla těsně po dočtení. Kniha se úžasně četla a její krátké kapitoly mi pomáhaly k tomu, aby mi děj utíkal rychle, ale přesto si z něj pamatuji vše. Ne, že by mě nápad se sázkou uchvátil, to ne. Na začátku mi to přišlo, jako bych četla příběh středoškolaček než vysokoškolaček, jenže to jsem ještě netušila, jak moc mě právě tento plán vtáhne do děje. Knihu jsem zhltla za jeden necelý den. Maddie byla úžasná, trochu sebelitující v jistých ohledech, ale úžasná. Braden... Jediné slovo, které mě k němu napadá - a to díky Emmě! - je NEANDRTÁLEC! :D Vážně! Než jsem se pustila do knihy, četla jsem si poděkování a věnování a opravdu mě pobavilo. Když jsem se začetla do knihy, přesně jsem to pochopila. Ale teď vážně. Braden byl parádní, samozřejmě až příliš sebejistý, ale co se dá od vysokoškolského playboye čekat, že? Maddiiny kamarádky mě pokaždé rozesmály a pobavily, zato Bradenovi kámoši... No jo, chlapi jsou nejspíš v očích ženské pokaždé stejní :D 
Byla jsem nadšená ze stylu, jakým Emma píše a z překladu, který je mimochodem parádní. Ta LEHKOST, se kterou se příběh čte, i když tam zrovna nejsou vtipné a zábavné pasáže, to NAPĚTÍ, když přijde na lechtivé scény... Musím říct, že si mě Emma získala na plné čáře a já už se nemůžu dočkat její další knihy. (HREJ TAJNĚ VYCHÁZÍ U NAKLADATELSTVÍ GALATEA JIŽ V KVĚTNU!)
Snad jediná věc, kterou bych vytkla je zbytečně natahovaný konec. :) A tak mi nic jiného nezbývá, než tuto nadmíru čtivou knihu DOPORUČIT

Playlist




Quotes







Ukázka






Hodnocení:
5 hvězdiček z pěti




Pokud vás recenze zaujala a už se nemůžete dočkat, abyste si knihu pořídili domů, můžete si ji objednat přímo ZDE.

Také velice děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku!

Stefanie G.


Obálka a foto autorky: Goodreads
Anotace: Galatea
O autorce: přebal knihy

Žádné komentáře:

Okomentovat