neděle 20. dubna 2014

Gabriella Poole - Temná Akademie #4 - Ztracení (RC review)

"Děkujeme vám, že jste cestovaly s Bronco Airways, dámy. Vítejte v Mombase!"
- Richard, Temná akademie - Ztracení, str. 23


Tak a je to tu... Temná akademie nám končí a vy si dnes můžete přečíst moji (ne zrovna kladnou) recenzi na její závěrečný díl. A to včetně krátkého posouzení celé série s odkazy na recenze předchozích třech dílů.


Darkova akademie se stěhuje na nové místo, k nádhernému tyrkysovému moři do Keni. Cassie se trápí ztrátou milovaného Ranjita. Ten je na útěku a Cassie je rozhodnutá udělat vše pro to, aby ho našla. Vrací se však zlá Kateřina a její matka – obě silnější než kdy dříve. Cassie ví, že její láska k Ranjitovi je její největší slabostí. Musí učinit zásadní rozhodnutí…



Originální název: Ztracení
Série: Temná akademie
Autor: Gabriella Poole
Díl v pořadí: 4.
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Čeněk Matocha
Počet stran: 272
Rok a měsíc vydání: 2014/04
Klíčová slova: fantasy, nadpřirozené bytosti
Přibližná věková kategorie: 12+


Závěr celé série… Jako vážně?
Celkem jsem se na závěr této série těšila. Konec třetího dílu byl slibný a já doufala, že i čtvrtý díl na tom bude kvalitou příběhu aspoň tak, jako ten předchozí. Jenže hned na začátku v Prologu jsem si začínala říkat, že Gabriella tak nějak zkouší vařit z vody. Už to nebyl ten napínavý a zajímavý prolog, jako u předchozích knih. Byl… Skoro až trapný. 
Když pak na scénu přišla zas a znovu (tentokrát oprávněně) fňukající Isabella ohledně situace s Jakem, hodně mi to připomnělo předchozí díl. Stejně tak, když se fňukání po Ranjitovi neubránila ani Cassie. Vážně se mi tento díl četl těžko a byla jsem víc a víc zklamaná
Gabriella se vytasila hned dvěma ztracenými a znovuobjevenými postavami, a navrch pro mě pak bylo největším zklamáním, když se Cassie začala chovat jako taková ta typická otravná teenagerka „Já jsem nejlepší a nejsilnější a vše zvládnu sama bez pomoci někoho rozumnějšího“, načež vlastně vše pokazí. No… Abych to shrnula… Už i první díl pro mě byl lepší než tento…

Rozporuplné pocity a značná nejistota po dočtení
Stále mám z knihy rozporuplné pocity. Nevím, jestli jí moc neškodím. Rozhodně vás nechci odrazovat od přečtení tohoto závěrečného dílu. To ani náhodou. I pro mě to bylo takové to konečné ohlédnutí se za celou sérií. Jen mám pocit, jakoby se Gabriella z příběhu snažila vytěžit jen víc peněz. Pro mě byl chabý, málo propracovaný. 
Rozhodně by se i s postavami dalo pracovat mnohem víc. Vlastně jsem celkem naštvaná, jaké osudy si pro všechny postavy vymyslela. Někdy je lepší něco nechat být, než do toho šťourat a snažit se zavděčit fanouškům.
Tak jako tak, pokud máte sérii rozečtenou, určitě tento díl nevynechejte, i kdybyste si ho měli přečíst jen z dlouhé chvíle. J Mně příběh dělal společnost u krbu a vlastně ani nelituji toho času, který jsem s ní strávila, i když jsem mohla číst o poznání lepší příběh.

Pocity, postřehy a zhodnocení celé série
Pokud mám hodnotit celou sérii v kostce, nejspíš vám řeknu, že i když je první díl takový nic moc, další dva jsou celkem parádní. I přesto si ale myslím, že je tato série rozhodně vhodnější ke čtení pro mladší generaci, než jsem já (12 – 16). Asi už jsem rozmlsaná trošku propracovanějšími příběhy a i když mě poslední díl velmi zklamal, věřím, že se najde hodně takových, kteří na něj budou mít opačný názor.
Co se mi na sérii líbilo ze všeho nejvíc? Cestování po světě! Na začátku se podíváte do Paříže, pak New Yorku, Indie a nakonec je tu Mombasa v Keni. Prostě paráda! J
Sérii tak doporučím všem, co mají rádi nadpřirozené bytosti, (je jim méně něž 20), charismatické hlavní postavy, cestování na různá místa, trochu toho napětí, romantiky a občas nějaký ten vtípek.
Snad vás čtvrtý díl nezklame tak jako mě... 

Hodnocení závěrečného dílu:
2,5 hvězdičky z pěti


Hodnocení série:
3 hvězdičky z pěti


Recenzi na první díl si můžete přečíst po kliknutí na obrázek.

Recenzi na druhý díl najdete po kliknutí na druhý obrázek.

A recenze na třetí díl se skrývá pod obrázkem třetím.


Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment
Vy si knihu můžete objednat například ZDE.

Stefanie G.



Anotace a upravená obálka knihy: Fragment

9 komentářů:

  1. Tak to jsem zvědavá jak se poslední díl bude líbit mě, chystám se na něj celkem brzo tak uvidím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už máš přečteno? :) Určitě by mě zajímalo, co jsi na něj říkala :)

      Vymazat
  2. No teším sa na posledný diel, ale neočakávam veľa od neho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky těšila, ale bohužel na mě padlo zklamání... :(

      Vymazat
  3. Vypadá to zajímavě. Ještě jsem nečetla ani jeden díl. Super recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Myslím, že jako oddychovka je série fajn :) Trošku nadprůměr :) Stojí za to ji vyzkoušet :)

      Vymazat
  4. Právě jsem ho dočetla a musím říct, že mě zklamal. Fakt jsem netušila, co to mělo být. Předchozí díly prostě dobré, ale konec? ... -_- :)
    Souhlasím a pěkně napsaná recenze. ;) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Taky jsem na to tak nahlížela :D Poslední díl byl prostě zvláštní... Ale třeba se najde někdo, komu se líbil :)

      Vymazat
  5. Teprve jsem 4. díl začala číst a teda nic moc...
    Jinak bych chtěla dodat ke tvé recenzi, že byli v Istanbulu v Turecku, ne v Indii :)

    OdpovědětVymazat