úterý 25. února 2014

L. J. Smith - Upíří deníky #1 - Probuzení


A je tu další MINIrecenze na první díl velmi známé série Upíří deníky. :) Pokud znáte pouze seriál, doporučuji, abyste dali šanci alespoň prvnímu dílu této série, protože CW seriál hodně pozměnila. A pamatujte si, Upíří deníky tu byly dávno před Stmíváním! :)


NÁZEV: Upíří deníky #1 - Probuzení
SÉRIE: Upíří deníky
AUTOR(KA): L. J. Smith
NAKLADATELSTVÍ: Fragment
ROK VYDÁNÍ: 2009
POČET STRAN: 247
PŘEKLAD: Lucie Schürerová
ŽÁNR: sci-fi, fantasy, upíři

HODNOCENÍ: 3,5/5



...všichni kluci po mně touží, ale já chci jen Stefana. Je krásný, tajemný a donedávna mě ignoroval a vyhýbal se mi... Asi už vím proč. Má totiž děsivé tajemství, které znám jen já...

V dobách kvetoucí italské renesance se bratři Damon a Stefan Salvatore bezhlavě zamilovali do krásné mladé upírky Katherine. Ačkoli bylo její srdce dost velké pro oba, každý z nich ji chtěl mít jen pro sebe. Jejich nesmiřitelný souboj o Katherininu přízeň však vedl k její smrti, po které zůstali dva nesmrtelní, na smrt rozhádaní chlapci se zlomeným srdcem...Po několika staletích se má boj Damona a Stefana opakovat. V malém americkém městě se seznámí s krásnou a chlapci obletovanou studentkou Elen, jejíž podobnost s Katherine je neuvěřitelná...

*ACH TI UPÍŘI*

Předpokládám, že příběh Eleny Gilbertové už zná téměř každý. Ale pro ty, kteří o Upířích denících nemají ani páru ve zkratce shrnu děj prvního dílu: Elena se vrací z Francie, kde strávila prázdniny poté, co jí umřeli rodiče. Už od začátku cítí, že tento rok bude jiný. Děj je vyprávěním a občas je prolnutý Eleninými zápisky z deníku. Na scénu přichází Stefan Salvatore, mladík, který se na střední školu ve Fells Church přihlásí přímo před zraky Eleny a jejích kamarádek. Tušíte správně, že je to právě on, kdo je upírem.  První díl je spíše takovým úvodem do příběhu a akce přichází až ve druhé polovině knihy.


*ELENINO OKOLÍ*

Elena v knize je úplně jiná než Elena v seriálu. Je sebevědomá, tak trochu mrcha a vždy dostane, co chce. Pak je tu Caroline, její kamarádka a sokyně. Nesmím zapomenout na Meredith, její nejlepší kamarádku a Bonnie, kamarádku a dívku, která má za předky druidy a čarodějky. Pak je tu teta Judith, která se o ni a o její mladší sestru Margaret stará. Matt je Eleniným bývalým klukem a následuje už jen Stefan Salvatore, který často vzpomíná na své mládí ve Florencii, na tajemnou Katherine a svého bratra Damona.  


*THE VAMPIRE DIARIES vs. UPÍŘÍ DENÍKY*

Jak už jsem zmínila výše, knižní předloha pro seriál je naprosto jiná. Ať už jde o Elenino okolí či samotný příběh a vývin děje. Já jsem jeden z těch případů, kdy mě jako první ohromil seriál a až pak jsem začala číst knihu. Bohužel. A i přesto, že mám na celou sérii jen dobré vzpomínky, seriál je pro mě prostě srdcovka. Ale zastávám názor, že pokud je člověk fanouškem tohoto seriálu, měl by dát šanci i knižní předloze.


*POCITY*

Včera večer jsem si dala rychlý re-reading prvního dílu, protože jsem ho už dlouho nečetla a chtěla jsem si příběh připomenout. Nemůžu říct, že by mě úplně uchvátil. Je na mě celkem jednoduchý. Tím ale neříkám, že se v něm nic neděje. To naopak. Havran, který je všudepřítomný rozhodně přidává tajemno do celého děje už ze začátku, pak je tu pro Elenu ten nedostupný Ital, který se zrovna přistěhoval a od půlky už je to téměř jedna akce za druhou. Navíc už jsem dávno zapomněla na ten nečekaný konec, který mě znovu nechal s otevřenou pusou!



Knihu si můžete koupit v jakémkoli kamenném knihkupectví, nynější dotisky prvních dílů se pohybují okolo 29 Kč. Na oficiálních stránkách Fragmentu je bohužel napsané, že první díl není skladem.

Stefanie G.




CZ obálka a anotace: Fragment
Originální obálka: Goodreads
Doplňující obrázky: We♥it

2 komentáře:

  1. Mě zase připadlo, že se v knize neděje nic pořádného ... Když už se schyluje k nějaké akci, tak se za chvíli utlumí. Do poloviny příběhu se opravdu nic nedělo ... Doufám, že druhý díl bude co se děje týče více propracovanější ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom, že se akce vždycky rychle utlumí či uteče máš pravdu :) Ale alespoň tam nějaká byla... Druhý díl čtu tak nějak, když mám čas, ještě mi to chvíli potrvá, přece jen jsem tuto sérii četla několik let zpátky a hodně si toho nepamatuju :) Ale z toho, co si pamatuju, pro mě byl jeden díl za druhým celkem zklamáním, proto doufám, že teď to bude jiné...

      Vymazat