středa 16. října 2013

Christina Laurenová - Božský Bastard (Beautiful Bastard #1)

Je pravda, že po přečtení trilogie Fifty Shades Of Grey / Padesát odstínů šedi, jsem se zařekla, že si už žádnou podobnou knihu nepřečtu. Už jen z principu ne. Nelíbí se mi, jak po zveřejnění a vydání knihy, která má obrovský úspěch, se začnou na trhu objevovat další a další na naprosto stejný způsob. Chápu důvod tohoto jednání, ale přijde mi to vůči autorce/autorovi, která/ý s tím příběhem přišla/přišel na trh jako první nefér. Každopádně i po tomto mém zařeknutí se jsem se dívala na stránky e-shopu nějakého knihkupectví a hledala nějaký dárek pro taťku k narozeninám (vím, vtipné) a narazila jsem na Božského Bastarda. Už dlouho jsem se po té knížce dívala. Měla zajímavý obal. Ne ten s těmi pouty ani s ničím podobným, co by naznačovalo další BDSM story. A tak jsem si přečetla anotaci.
Byla jsem překvapená, že mě zaujala a že jsem se rozhodla přečíst si i nějakou ukázku. Nejlépe první kapitolu. A díky první kapitole jsem byla do knihy zamilovaná. Teď po jejím dočtení můžu navíc říct, že mi přišla i mnohem, MNOHEM lepší než Padesát odstínů (a to, podotýkám, jsem zatvrzelý fanoušek této trilogie - a to ještě dávno před tím, než u nás vyšla v češtině - anglická kniha je milionkrát lepší!). Ale teď už k Božskému...

Božský Bastard je prvním dílem k nepřímo navazujícím dvěma dílům (Božský Cizinec / Beautiful Stranger a Božský Hráč / Beautiful Player). Knihu napsaly autorky Christina Hobbsová a Lauren Billingsová, podle jejichž křestních jmen se vytvořil pseudonym Christina Laurenová a má 304 stran. Nakladatelství Jota s.r.o. ji vydalo roku 2013 jako svoji 1598. publikaci.

(Nevynechejte: Recenze na Božského Cizince ZDE)



AMBICIÓZNÍ STÁŽISTKA. PERFEKCIONISTICKÝ ŠÉF. A POŘÁDNÁ SPOUSTA ŠIKANY.
Náročný, bezohledný… a naprosto neodolatelný!
Božský Bastard.

Chloe Millsová, zatraceně chytrá a pracovitá studentka obchodní administrativy, má jediný problém: svého šéfa, Bennetta Ryana. Je náročný, neomalený, bezohledný – a naprosto neodolatelný. Božský bastard.

Bennett se vrátil z Francie do Chicaga, aby zaujal významný post v obrovském rodinném podniku. Vůbec nečekal, že ta asistentka, která mu v zahraničí na dálku pomáhala, je nádherné, nevinně provokativní – naprosto nesnesitelné – stvoření, se kterým se teď bude muset vídat každý den. Navzdory drbům nikdy nebyl příznivce románků na pracovišti. Jenže Chloe pro něj představuje takové pokušení, že je ochotný pravidla ohnout – nebo je rovnou poslat k čertu –, pokud to znamená, že bude jeho. Kdykoli a kdekoli.

Když ovšem jejich vzájemná touha dostoupí zlomového bodu, budou se muset Bennett a Chloe rozhodnout, co všechno jsou ochotni obětovat, aby jeden druhého získali. #1

Linie děje

Chicago
 Moc jsem ději nevěřila, když jsem knihu začala číst. Především to bylo kvůli tomu, jak živě jsem si pamatovala, že mě strhlo Padesát odstínů, ale tohle bylo zcela jiné. Kniha začíná radami Chloina otce, které jí dával, když se chtěla stát tou důležitou součástí podniku, bez které se lidé neobejdou. A také jejím katastrofálním dnem, kdy se všechno kolem ní vůbec nedaří. Kapitolu jsem hltala. Fascinoval mě ten nenávistný vztah, který byl mezi Chloe a jejím příšerným šéfem Bennettem Ryanem a přemítala jsem v hlavě, jak to autorky udělaly, že spolu mají spát. Obzvlášť, když spolu mají takový vztah. Když pak přišel konec kapitoly, byla jsem ŠOKOVANÁ! Doslova! Nemohla jsem se odtrhnout a přestat číst. A ještě šokovanější jsem byla, když jsem zjistila, že druhá kapitola je psaná jinak. Jak jinak? Vypráví ji Bennett. Což pro mě byla úžasná změna. Člověk se na věci nedíval jen z pohledu jedné hlavní postavy, ale i z pohledu té druhé. Nadchlo mě to a dokonce jsem si postupně oblíbila Bennettův popis situace mnohem víc. 
Christina Hobbs a Lauren Billings
Ano, sex a laškování je téměř v každé kapitole, ale to k těmto žánrům přece patří a proto je čteme, no ne? Navíc, to hlavní, co mě dostalo a donutilo číst dál a dál byla dynamika tohoto vztahu. Bylo to přesně to, co jsem se celé ty roky snažila vytvořit ve vlastních knihách. o to víc jsem se byla schopná ponořit do příběhu a hltat jedno slovo za druhým. To napětí a elektřina mezi hlavními postavami jde téměř cítit skrz řádky. Díváme se na příběh, kdy se dva lidé nenávidí a přesto se nevysvětlitelně přitahují a to natolik, že to ani jeden z nich není schopen pochopit. Překračuje to meze a čím déle se spolu nevidí, tím větší vášeň to mezi nimi vytváří.
Nechci prozrazovat mnoho, protože tahle kniha je jedna z nejlepších, které jsem v poslední době četla. A i když je někdo proti těmto románům zatvrzelý nebo prostě nedá dopustit na Padesát odstínů, jako já, můžu se jen zaručit, že si knihu užije tak jako tak. Já sama jsem v knihách, které čtu, velice vybíravá. Například Obnaženou (první díl trilogie Crossfire) jsem hned odložila i když si ji mnoho lidí pochvaluje. 


Postavy

Celý příběh se prakticky točí jen kolem věčně nasupeného a protivného Bennetta a ambiciózní Chloe, která ze začátku působí jako nevinná stážistka, ale z vyprávění Bennetta na mě začala působit jako nerozhodná a nejistá mrcha. 
Poznáváme také její dvě kamarádky  - Saru (Beautiful Stranger) a Julii. Dále se seznamujeme s Bennettovou rodinou - jeho rýpavým bratrem Henrym a jeho vnímavou manželkou Minou i s jeho rodiči, především s otcem, díky kterému Chloe získala práci právě v jejich společnosti. 


Můj pohled na knihu

Originální obálka
Jak už jsem říkala, kniha mě naprosto uchvátila a nadchla. Způsob propracování hlavních postav je prostě úžasný. Ale přece jen bych knize pár nedostatků vytkla. Především je to větší rozvinutí rodiny a rodinných vztahů. Autorky nakously, že má Bennett blízký vztah ke svojí neteři a jak si s ní hraje a podobně, ale v knize na ni nikde nenarazíte. Další věc nebo spíše osoba, která by chtěla více rozvinout a dát jí větší prostor je Joel, potencionální nápadník Chloe, od kterého jsem čekala mnohem víc. A pak je tu ten až příliš rychlý a růžový konec. Autorky se snaží udělat nějaké drama, ale pak zase až příliš rychle končí. Nemám nic proti dobrým koncům, ale zrovna tento bych upravila trochu jinak. I přesto jsem byla knihou nadšená a přiznávám, že i když jsem ji právě dočetla, znovu začínám číst první kapitolu. :)




Zajímavosti

V únoru roku 2013 koupil Constantin Films práva k natočení filmu podle této knižní předlohy!

Úryvky

CHLOE:
Můj táta vždycky říkal, že když se chcete naučit práci, kterou byste rádi dělali, je nejlepší trávit každou vteřinu pozorováním toho, jak se jí věnuje někdo jiný.
„Abys získala místo na vrcholu, musíš začít na dně," říkal mi. „Staň se člověkem, bez kterého se nadřízení neobejdou. Buď jejich pravou rukou. Nauč se znát jejich svět a oni po tobě chňapnou v okamžiku, kdy dostaneš diplom."
A já se opravdu stala nenahraditelnou. A rozhodně jsem se stala Pravou rukou. Akorát že v tomhle případě se to vyvrbilo tak, že jsem byla pravou rukou, která měla většinu času sto chutí přistát dotyčnému v obličeji.
Mému šéfovi, panu Bennettu Ryanovi. Božskému bastardovi. #2



BENNETT:
Proč jsem ho jednoduše nedokázal udržet v kalhotách? Dařilo se mi to skoro rok. A fungovalo to. Držel jsem si odstup, buzeroval ji, sakra, dokonce i já si musím přiznat, že jsem se choval jako bastard. A pak jsem to normálně podělal. Stačil k tomu jediný okamžik, kdy jsem seděl v té ztichlé místnosti, obklopený její vůní a s tím jejím zadkem v té zatracené sukni přímo před obličejem. Prostě jsem ujel. #3



CHLOE:

„Předpokládám, že ten účet budete ignorovat. A je mi jasné, že k tomuhle už nikdy 
nesmí dojít," řekl a vytrhl mě tím z mých vlastních myšlenek. Obrátila jsem se k němu. S očima upřenýma přímo před sebe si natahoval potrhanou košili.

Uplynulo pár chvil, než se otočil i on ke mně. „Řekněte něco, abych věděl, že jste mě 
slyšela."

„Povězte Susan, že na tu večeři přijdu, pane Ryane. A vypadněte sakra z mého auta." #4




BENNETT:

Otevřel jsem oči, políbil ji na dlaň, kterou jsem si pak sundal z úst, a položil jí čelo na rameno. Zezdola k nám zaznívaly nic netušící hlasy. Opřela se o mě zády a chvíli jsme tam jen tak tiše stáli.

Pak se začala pomalu odtahovat a ve mně ta ztráta kontaktu vzbudila nevoli. Pozoroval jsem ji, jak si urovnává sukni, sbírá podprsenku a pokouší se znovu uvázat šňůrky u blůzky. Když jsem se sklonil, abych si natáhl kalhoty, sebral jsem roztrhané krajkové kalhotky a strčil si je do kapsy. Pořád ještě zápolila se šaty, a tak jsem k ní přistoupil, odstrčil její ruce, a aniž bych jí pohlédl do očí, ty šňůrky znovu svázal.

Místnost nám byla najednou příliš malá, když jsme si v trapném tichu vyměnili krátký pohled. Jak jsem sahal po klice, chtěl jsem něco říct, cokoli, co by tohle dalo do pořádku. Jak jsem od ní mohl žádat, aby si to rozdávala se mnou a jedině se mnou, a přitom neočekávala, že se celý náš vztah nějak změní? I já věděl, že podobná žádost by mi nejspíš vysloužila tak akorát rychlý kopanec do koulí. Jenže slova, která by vyjádřila, co jsem cítil, když jsem ji viděl s Joelem, nekrystalizovala dost rychle. V hlavě jsem měl prázdno. Znechuceně jsem otevřel dveře a oba jsme se zprudka zarazili při pohledu, který se nám naskytl.

Ve dveřích, s rukama založenýma a obočím významně zvednutým, stála Mina. #5








Hodnocení
5 hvězdiček z pěti :)




Knihu si můžete koupit ZDE.

Stefanie G.





#1 Jedna. LAUREN, Christina. Božský bastard. 1. vyd. Naďa Funioková. Marie Vlková. Brno: Jota, 2013, ISBN 978-80-7462-380-6.
#2 Jedna. LAUREN, Christina. Božský bastard. 1. vyd. Naďa Funioková. Marie Vlková. Brno: Jota, 2013, s. 7. ISBN 978-80-7462-380-6.
#3 Dva. LAUREN, Christina. Božský bastard. 1. vyd. Naďa Funioková. Marie Vlková. Brno: Jota, 2013, s. 27. ISBN 978-80-7462-380-6.
#4 Pět. LAUREN, Christina. Božský bastard. 1. vyd. Naďa Funioková. Marie Vlková. Brno: Jota, 2013, s. 106 107. ISBN 978-80-7462-380-6.
#5 Sedm. LAUREN, Christina. Božský bastard. 1. vyd. Naďa Funioková. Marie Vlková. Brno: Jota, 2013, s. 136 - 137. ISBN 978-80-7462-380-6.

6 komentářů:

  1. Ahoj, čítala som túto knihu a je to jedna z najlepších kníh, ktoré som dosiaľ čítala, keď nie najlepšia :). Prečítala som aj "druhú" časť - Božský cizinec, myslela som si, že je to pokračovanie príbehu z prvej knihy, ale ide tam o iný príbeh.

    Natrafila som ale na knihu - Beautiful Bitch, kde to vyzerá na pokračovanie príbehu Chloe a Bennetta, neviem veľmi dobre po anglicky, takže som si to nejako takto vydedukovala :). Nevieš niečo o tejto knihe??

    Ďakujem, Pavlína.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Já jsem z ní byla také nadšená a na Božského cizince se teprve chystám :) Z anotací jsem hned věděla, že se příběh bude točit kolem Sary a jsem moc zvědavá, jak je zpracován :)
      Série Beautiful Bastard má tři oficiální knihy - ta třetí se bude točit kolem Hanny a má název Beautiful Player, myslím, že to Jota přeloží jako Božský hráč :) A pak jsou tu "meziknihy", novely (mívají méně stran) - v tomto případě Beautiful Bitch, Beautiful Bombshell a Beautiful Beginning.
      BEAUTIFUL BITCH je jen krátké pokračování příběhu mezi Chloe a Bennettem - příběh by měl začínat tam, kde tak nějak skončil. Chloina kariéra vzkvétá a Bennett by rád zpomalil aspoň na jednu divokou noc, aby jí dokázal, kdo je stále šéf. V anotaci je uvedené, že se Chloe nikam nechce, ale Bennett ji nakonec přesvědčí a oni odlétají do francouzské vily, kde je čeká překvapivá konverzace, která skončí bitkou v peřinách :) Christina Lauren nás aspoň nenechala na holičkách tak rychle :)
      Snad jsem odpověděla dostatečně :) Kdyby ne, neváhej se zeptat dál!
      Stefanie G.

      Vymazat
  2. Ahoj, ďakujem za odpoveď :), Ešte mám 2 otázky - nevieš o čom sú ďalšie tie 2 "medziknihy"? A hlavne, budú preložené aj do češtiny?? :)

    Dik, P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beautiful Bombshell, jak jsem pochopila z anotace je novela (ALE OBSAHUJE SPOILER), která je zaměřená na Bennettovu rozlučku se svobodou. Max, Henry a Will ho na víkend ukradnou do Vegas, ale hned první noc se nepovede tak, jak si plánovali. Bennett a Max se snaží za každou cenu tajně sejít se svými drahocennými polovičkami. :) Podle recenzí je to kniha plná divokého sexu, která všechno posouvá na jinou úroveň :D
      Beautiful Beginning je novela věnovaná svatbě Chloe a Bennetta a jejich svatební noci :)
      Co se týče překladu, zjišťovala jsem u Joty, jak to vypadá a ta mi odepsala, že zatím o jejich vydání pouze přemýšlejí, zatím nic jisté není, ale potěšili mě, jelikož Božského hráče budou vydávat již 18. 6. 2014! Pokud mi to Jota dovolí, v brzkém příspěvku odhalím i jeho obálku :)
      Krásný den!

      Vymazat
  3. Ďakujem krásne za odpovede :). Veľmi by som sa potešila, keby všetky diely vyšli aj v češtine, ešte som sa s tým nestretla, aby bol príbeh 2 osôb rozoberaný vo viacerých knihách, ako myslím časti ich životov :). Je to fakt super a zaujímavý nápad, takže dúfam, že sa toho dočkám a raz si to prečítam :).

    Pekný večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych byla moc ráda, kdyby je Jota vydala! :) Zrovna Chloe a Bennetta jsem si moc oblíbila :) Jsem ráda, že jsem odpověděla na vše, kdyby byly ještě nějaké otázky, klidně se ptej, když nebudu vědět, zjistím to :) Krásný večer!

      Vymazat