sobota 19. dubna 2014

Knihy měsíce - únor 2014


KNIŽNÍ HITPARÁDA


Nejlepší kniha
Fallen Too Far (Abbi Glines)
Proč: Tahle kniha mě do sebe vtáhla hned po přečtení první strany. Nekecám! Nemohla jsem se od ní odtrhnout a než jsem se nadála, byla jsem na poslední straně. Příběh byl opravdu neskutečně čtivý a úžasný! Rushe si člověk musí oblíbit, i kdyby nechtěl! J Pro mě je Fallen Too Far jednoznačně nejlepší knihou měsíce!


Nejhorší kniha
Žádná



Největší překvapení
Poslední divočina (Piers Torday)
Proč: Když jsem knihu začínala číst, měla jsem o ní svoji vlastní představu, která byla naprosto jiná od skutečnosti. Takhle kniha pro mě byla obrovským překvapením a to v tom nejlepším smyslu slova! Můžu ji jen a jen doporučit!



Největší zklamání
Žádné


Nejnapínavější kniha
Rezistence (Veronica Roth)
Proč: Je to jediná akční kniha, kterou jsem v únoru četla, takže je jasné, že neměla žádného konkurenta. Ačkoliv Fallen Too Far bylo také dost napínavé, ale zase trochu jinak. J Rezistence tak získává první místo v Nejakčnější a Nejnapínavější kategorii!




Nejvtipnější kniha
Mezi nebem a zemí – Zamilované duše (Stacey Kade)
Proč: A jsme zpátky u Alony Dare. S ní se prostě musíte zasmát. J




Nejnudnější kniha
Žádná



Nejromantičtější kniha
Fallen Too Far (Abbi Glines)
Proč: Musela bych použít spoilery, abych řekla, proč pro mě byla tato kniha nejromantičtější a ne třeba Krásná katastrofa… Líbilo se mi, že autorka vytvořila dvojici, která spolu svým způsobem nemůže být. Ne za daných okolností. Vztah Blaire a Rushe pro mě byl tím nejromantičtějším…




Nejočekávanější kniha
Krásná katastrofa (Jamie McGuire)
Proč: Už už jsem se chystala, že si ji přečtu v angličtině, ale Fortuna Libri mě předběhla a já neodolala jejímu českému vydání! Tolik jsem se na tuto knihu těšila, že to snad ani nestojí za zmínku J





Nejrozporuplnější pocity z knihy
V průšvihu (Martina Bittnerová)
Proč: No… Rozhodně jsem z anotace pořádně nevěděla, co od knihy očekávat. Ale říkala jsem si, že je útlá, a že bude přečtená za chvíli. A to taky byla. Rozhodně nebyla špatná, ale zase ani ne úplně nejlepší. Jsem z ní na větvi ještě teď…



Knižní série objevené v tomto měsíci
Hrej Hráčem (Emma Hart)
Fallen Too Far (Abbi Glines)
Krásná katastrofa (Jamie McGuire)
Proč: Na Hrej hráčem jsem se moc těšila, takže když jsem začala spolupracovat s nakladatelstvím Galatea, byla první, o kterou jsem poprosila. Rozhodně mě nezklamala! Pak je tu Fallen Too Far, kterou jsem objevila náhodou, a která mě ihned oslovila. Nakonec Krásná katastrofa. O té jsem věděla, ale až v únoru jsem se k ní konečně dostala. J




Nejlepší obálka
Krásná katastrofa (Jamie McGuire)
Proč:  Jednoznačně! Kdo by neslintal nad obálkou této úžasné knihy? J







Nejhorší obálka
V průšvihu (Martina Bittnerová)
Proč: Nestačí se na ni jen podívat? Myslím to vážně… Podívejte se na ni a srovnejte ji s těmi ostatními…






Hrdina měsíce
Tobias „Čtyřka“ Eaton (Rezistence – Veronica Roth)
Proč: Máme tu nejakčnější příběh a nejakčnějšího hrdinu měsíce. Je jasné, že to musí být Čtyřka, no ne? J Ačkoliv jsem ještě hodně přemýšlela nad Travisem z Krásné katastrofy, ale přenechme toto čestné místo Čtyřkovi J




Hrdinka měsíce
Blair Wynn (Fallen Too Far – Abbi Glines)
Tris Prior (Rezistence – Veronica Roth)
Maddie Stevens (Hrej hráčem – Emma Hart)
Proč: Nebylo jednoduché vybrat hned jednu hrdinku, když jich bylo tolik skvělých! Blair mě ohromila svojí silnou osobností, povahou, kdy se nikomu nevnucuje a vše se snaží zařídit sama. Je nezávislá a to obdivuji. Pak je tu odvážná Tris, bez níž by to nebyl takový příběh, jaký Rezistence má. A nakonec Maddie – její odvaha je opravdu neuvěřitelná! Já bych nikdy do takové sázky, do které šla ona, nešla! J




Pár měsíce
Travis Maddox a Abby Abernathy (Krásná katastrofa – Jamie McGuire)
Proč: Hodně jsem přemýšlela, koho mám vybrat. Krásná katastrofa vyprávěná z pohledu Abby mě až tak neoslovila, ale přece jen mám pro tento podivný pár slabost. Mám svůj důvod, proč jsem nevybrala Rushe a Blair, i když bych hrozně chtěla. Ale Abby a Travis mají také to „něco“, za které si označení Pár měsíce zaslouží.



Stefanie G.

2 komentáře: