středa 2. dubna 2014

Gabriella Poole - Temná akademie #3 - Rozpolcení (RC review)

To je ono! To je přesně ono, Cassandro! Nejvyšší čas, abychom si tu vydobyly své místo...
- Estelle, Rozpolcení, str. 35

Recenze na třetí díl Temné akademie!
Rozpolcení vydalo nakladatelství Fragment roku 2013, má 286 stran a za překlad vděčíme Čeňku Matochovi.

Darkova akademie začíná nový semestr ve starobylém Instanbulu. Cassie je vznešeností města nadšená, nemá ale sílu na to, aby si pobyt pořádně užila. Musí si zvolit mezi privilegovaným světem Vyvolených a svými nejlepšími přáteli. Cassie stojí před osudovým rozhodnutím, které jí může změnit život jednou provždy. Mezitím se městem plíží vrah a podezření může padnout na kohokoliv...

Napínavý prolog a malé zklamání
Prolog byl opravdu skvělý! Připomněl mi první díl, kdy jsem pak také netrpělivě očekávala napětí a záhady. Ty stejné pocity se mě zmocnily i po dočtení tohoto prologu a už jsem se nemohla dočkat na příběh. Doufala jsem, že překoná ty dva předchozí díly, ale bohužel tomu tak nebylo. Hned následující první kapitola byla unavující. Isabella neustále fňukala nad nepřítomností Jakea a Cassie pořád naříkala nad Ranjitem... Tak to bylo ještě několik kapitol poté... Připadalo mi to, jakoby jim zase bylo patnáct. Do poloviny to pro mě bylo utrpení a já se stále přemlouvala, abych knihu neodložila. Ještě štěstí, že jsem to neudělala, protože od půlky mě Gabriella zase nezklamala. Snažila se alespoň trochu vynahradit začáteční nudný děj a nechyběly ani záhady a napětí.

Postavy
Postavy se v tomto díle neměnily. Přibyla jen jedna nová, ale bezvýznamná postava, která pro celý děj nebyla tak důležitá. Na druhou stranu pár postav ale ubylo! Což pro mě bylo velkým překvapením! Ale to už bych zahrnovala spoilery. :)

"Vynahradím ti to. Vynahradím ti, že jsem ti ublížil, Cassie. Už vím jak. Našel jsem způsob, jak můžeme být spolu."
- Ranjit, Rozpolcení, str. 56

Pocity, postřehy a doporučení
Tak jako předchozí díly, se mi i tento četl lehce. Děj utíkal rychle a pro mě to byla zase taková jednohubka na sluneční odpoledne. Co mě zklamalo, byl děj, jak už jsem se zmínila výše. Od slibného prologu jsem očekávala od příběhu mnohem víc. Ale na druhou stranu, konec to tak nějak vyvážil. Byl překvapivý, poutavý a napínavý! Rozhodně bych takový závěr nečekala!
Z čeho jsem ale byla překvapená, byl z ničeho nic celkem ostrý a obhroublý jazyk, který mi v knize vadil. Pro mě to byl rušivý element. U takovýchto knih nejsem na nadávky zvyklá a rozhodně bych byla radši, kdyby tam byly v menší míře nebo klidně vůbec.
Pokud už sérii máte rozečtenou, určitě neuděláte chybu, když v ní budete pokračovat. :) Je to takové napůl napínavé, ale oddechové čtení. A pokud jste ještě nezačali, mohu sérii doporučit. Asi bude spíše bavit mladší čtenářky (14 - 15 let), ale i těm starším by se mohla líbit. Já sama jsem si ji celkem oblíbila. Líbí se mi, že Darkova akademie pokaždé změní svoje místo, a tak se čtenář dostává se studenty do New Yorku, nebo do Istanbulu, jako tomu bylo ve právě třetím díle. :) A abych řekla pravdu, už se těším na čtvrtý díl, který vyjde již 9. 4. 2014!

Hodnocení:
3,5 hvězdičky z pěti

Knihu si můžete objednat ZDE.