středa 30. října 2013

Becca Fitzpatrick - Crescendo (Hush, Hush #2)

Konečně se dostávám k recenzi na druhý díl Hush, Hush ságy! Snažím se napsat tolik recenzí, jak jen můžu, protože v následujících dnech budu nejspíš mimo internet. I když se i tak budu snažit tvořit další recenze aspoň ve Wordu.

Crescendo by v překladu mělo znamenat rostoucí či zesilující. Já to chápu jako stupňující se děj, což u tohoto dílu rozhodně platí. Jsou zde zvraty, tajemství, nové postavy i láska. Trochu. 

Crescendo bylo vydané roku 2011 nakladatelstvím Egmont, má 412 stran a jeho překladatelkou byla Petra Babuláková, stejně jako tomu bylo v prvním díle. 






I KDYŽ JSEM SE HODNĚ SOUSTŘEDILA, SOTVA JSEM SI DOKÁZALA VZPOMENOUT NA ŽIVOT BEZ PATCHE.

Nořin život má stále daleko k dokonalosti, ale aspoň získala strážného anděla. Patch je tajemný, nádherný, magneticky přitažlivý, ale navzdory tomu, jakou roli má hrát v Nořině životě, se chová všelijak, jen ne andělsky. Je ještě vyhýbavější než dřív a k tomu se zdá, že tráví stále víc a víc času s Nořinou úhlavní sokyní Marcií Millarovou.

Nebýt Patchova nepochopitelného jednání, Nora by Scotta Parnella, starého rodinného přítele, který se přestěhoval zpátky do města, sotva vzala na vědomí. Jenže Noru ke Scottovi začne cosi přitahovat – navzdory pocitům, které ji varují, že Scott před ní zřejmě skrývá nějaké tajemství.

Noru navíc celou dobu pronásledují obrazy jejího zavražděného otce. Začne se zajímat, zda její původ nemá něco společného s jeho smrtí, a následkem toho jí hrozí stále větší a větší nebezpečí. Nora se zoufale snaží zjistit, co se vlastně v minulosti stalo, ale možná že některé události je lepší nechat spát, protože pravda může zničit vše – a všechny, kterým Nora věří a které má ráda. 


Linie děje
(*Může obsahovat spoilery!*)
Konec prvního dílu nám napověděl, že Patch získal zpátky svoje křídla a stal se tak strážným andělem Nory. A navíc se ti dva dali oficiálně dohromady.
Jenže to, co bylo v prvním díle, jakoby se vypařilo. Patch je najednou ostražitý a i přes to, že se ti dva mají rádi, nastane zlom. Rozchod, který Noru dočista zlomí.
Nejen, že Patch tají, proč bývá častěji a častěji u Marcii Millarové, ale také jí nechce vyjádřit svoje city. Nora tak nevidí jiné východisko, než tento vztah ukončit.
V tu chvíli na scénu přichází kamarád z dětství - Scott Parnell, který zamotá snad úplně všecko. Je tajemný, silný a má zvláštně tvarovanou jizvu. 
Chvíli trvá, než se Nora se Scottem skamarádí. A stejně to není tak úplně kamarádství, protože Nora ví, že má Scott nějaké velké tajemství. 
Ještě k tomu všemu je tu ta otravná Marcii, která si snaží Patche přisvojit, jak to jen jde. A pak její otec, Hank Millar, který toho tají víc, než kdokoliv jiný.
Především jde v celé knize o vzpouru, kterou chystají nefilové proti padlým andělům. Už nechtějí, aby padlí využívali o Chešvanu jejich těla. Chtějí být svobodní a volní. Od toho tu je Černá Ruka. Tvoří armádu a cejchuje všechny nefily, aby šli později všichni společně do války, kterou mají šanci vyhrát. 
Když už si myslíte, že je tu konec a že všechno se zdá v pořádku, skoro jako happy-end, přijde nečekaný zvrat. A nejen jeden! 


Postavy


Patch
Kromě Nory a Patche se tu objevuje nová postava. Scott Parnell, dokonalý vysoký a namakaný kluk, který se kdysi kamarádil s Norou. Najednou si začnete uvědomovat, že uvažujete nad tím, kdo z nich je pro Noru lepší, jestli Patch nebo Scott. I když má Scott svoje nedostatky, Patch se v tomto díle chová nesnesitelně.
Marcie Millarová v Crescendu sehraje taky velice důležitou roli. A ještě víc nás zaujme Hank, její otec.
Rixon, Patchův kamarád, kterého jsme mohli poznat už v prvním díle, má v Crescendu mnohem větší roli, než bychom očekávali. 
Zkrátka, každá postava, kterou jsme poznali již předtím a mysleli si, že ji máme naprosto prokouknutou, skrývá tajemství. Takže pokud jsme měli pocit, že nás už nemůže nic překvapit, mýlili jsme se. A to se mi na příběhu líbilo nejvíc!


Můj pohled na knihu


Crescendo se mi už od začátku vrývalo pod kůži a já zas musela autorce přiznat to, že tak dokonalý příběh jen tak někdo nevymyslí. 
Zvraty a nečekané události mi nejednou vyrazily dech natolik, že jsem do knihy zírala s otevřenou pusou a říkala si, že to prostě není možné! 
Ano, je tu ta nepříjemná věc, kdy Noru a Patche od sebe oddělí a pak je chce zase vrátit k sobě, ale to už tak nějak k nové literatuře patří, nebo ne? 
I přes menší nedostatky se mi příběh strašně moc líbil. Zamilovala jsem si Hush, Hush mnohem víc a těšila jsem se, co Becca vymyslí v dalším díle. 
Patch byl jiný než v prvním díle, Scott byl něco, co v příběhu nesmělo chybět, a Hankovo tajemství zamotalo příběh natolik, že jsem nevěděla, co si mám myslet. Vee byla znovu plná žertů, takže knize nechyběl ani humor. 
Jenže čím víc jste se začetli, tím víc vám bylo jasné, že tak zmatenou a promyšlenou linii děje nemůže Becca jen tak ukončit... A pak přišlo oznámení, že místo plánovaných tří dílů, budou čtyři!
Určitě můžu s čistým svědomím doporučit i druhý díl, protože pokud se vám líbil první, s tímto si zamilujete celou sérii!

Quotes


"Nebuď hloupá!" přerušila mě máma. "Scott je jeden z prvních přátel, co jsi kdy měla. Znáš ho mnohem déle než Patche."
"Scott mě nutil jíst svinky," vzpomněla jsem si.
"A tys ho nikdy nenutila hrát si s barbínama?"
"To je něco jiného." #1

-

"Počkat," řekla. "Tenhle pohled znám. Chystáš se mi oznámit, že už máš něco v plánu."
"Obnovovat vztahy se Scottem Parnellem. Bydlel tu, když nám bylo pět."
Vee usilovně pátrala v dlouhodobé paměti.
"Často se počůrával," nabídla jsem nápomocně.
Veeiny oči se rozzářily. "Scottíček nočníček?" #2

-

"Nemusíš mi prokazovat žádné laskavosti. O nic jsem se neprosila. Už nechci, abys byl můj strážný anděl."
...
"Vem to zpátky," zašeptal Patch.
...
"Vezmi to zpátky, Noro," opakoval Patch o něco odhodlaněji.
"S tebou ve svém životě nic nedokážu," řekla jsem a nenáviděla se ta to, jak se mi třásla čelist. "Pro všechny bude jednodušší, když prostě... chci celkový rozchod. Promyslela jsem to." Nepromyslela. #3

-

"Páni," hvízdla Vee. "To je polda?"
"Jo a je moc starý, takže nad tím ani neuvažuj. Chci jít domů. Kde parkuješ?"
"Vypadá, že mu je sotva přes třicet. Od kdy jsou třicátníci moc staří?"
"Je to detektiv Basso. Vyslýchal mě po tom incidentu s Julesem ve škole." Je skvělé, jak to pořád nazývám incidentem místo toho, co to ve skutečnosti bylo. Pokus o vraždu.
"Basso. To se mi líbí. krátké a sexy, stejně jako moje jméno. Šacoval tě?"
Chladně jsem na ni pohlédla, ale ona byla stále fascinována dveřmi, kterými prošel. "Ne. Vyslýchal mě."
"Mně by teda nevadilo, kdyby mě spoutal. Ale neříkej to Rixonovi." #4

-

"Chceš, abych šla prohledat Marciin pokoj teď?"
"Chci, abys šlohla ten deník."
"Jo ještě k tomu. Myslím, že ohledně deníčku jsem si to rozmyslela."
"Děláš si srandu?" sykla Vee. "Na zbabělost teď není čas. Jen si ten deník představ. Tvoje obrovská šance zjistit, co se mezi Marcií a Patchem doopravdy děje. Nemůžeš ji přece hodit za hlavu."
"Ale je to špatné."
"Nic špatného na tom není, jen ho musíš ukrást tak rychle, aby sis tu vinu ani neuvědomila." #5

-

"To mě podrž," řekla Vee. "Normálně bych ho podezírala z nějaký levárny, ale tvoje máma je dost přímočará, když na ně přijde. Vsadím se, že se jí snažil prodat to auto."
"Jel sem celou tu cestu jenom kvůli tomu?"
"No jasně, zlato. Prodejci aut neznají hranice."
"Ale ona už auto má."
"Forda. To je jako nejhorší přítel Toyoty. Marciin táta nedojde klidu, dokud celé město nebude jezdit v Toyotách." #6

-

"Dobrá práce, návnado," řekla jsem.
Vzhlédla, tvář červenou jako vánoční šunka. "Zkoušelas někdy dohonit auto?" zajíkla se.
"Jsem lepší. Dala jsem Scottovi hot dog a požádala ho, ať se mnou jde na oslavu slunovratu."
"Co s tím má hot dog co společného?"
"Řekla jsem, že je párek, pokud se mnou nepůjde." #7



Trailer ke knize



Soundtrack

Cherry Lips (Go Baby Go) - Garbage
I'll Stand By You - The Pretenders
Smooth Criminal - Alien Ant Farm
Gravity - Sara Bareilles
Use Somebody - Kings of Leon
Our Lips Are Sealed - The Go-Go's
Jeopardy - Greg Kihn Band
The Boys Are Back In Town - Thin Lizzy
Running Up That Hill - Placebo
Wicked Game - Chris Isaak
Wonderful - Adam Ant
Suicide Blonde - INXS
Jar of Hearts - Christina Perri
Rolling in the Deep - Adele



Hodnocení:
5 hvězdiček z pěti




Knihu si můžete koupit ZDE.

Stefanie G.






#1 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 41. ISBN 978-80-252-1589-0.
#2 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 48. ISBN 978-80-252-1589-0.
#3 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 109. ISBN 978-80-252-1589-0.
#4 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 163. ISBN 978-80-252-1589-0.
#5 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 218-219. ISBN 978-80-252-1589-0.
#6 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 310. ISBN 978-80-252-1589-0.
#7 FITZPATRICK, Becca. Crescendo. 1. vyd. Petra Babuláková. Stanislav Kadlec. Praha: Egmont, 2011, s. 336. ISBN 978-80-252-1589-0.

Žádné komentáře:

Okomentovat