sobota 30. listopadu 2013

Cate Tiernan - Wicca - Coven #2 (Sweep - The Coven)

Dneska je na řadě recenze na druhý díl (druhou část) Wiccy s názvem Coven. Vím, že mi trvalo déle, než jsem ji přečetla a napsala recenzi, ale nebylo to tím, že by mě nebavila, ale tím, že jsem neměla tolik času. 

Wicca - Kniha stínů, Coven a Pokrevní čarodějnice byla vydaná roku 2013 nakladatelstvím CooBoo a má celkem 457 stran. Druhý díl s názvem Kniha stínů vychází přibližně na 158 stran. Originální vydání má 185 stran a série se jmenují Sweep. Druhý díl byl vydán poprvé roku 2001. Překlad knihy nám zajistila Dana Stuchlá. 



Šestnáctiletá americká středoškolačka Morgan Rowlandsová si o sobě odjakživa myslí, že je naprosto obyčejná, nepříliš hezká dívka. Když se ale do města, kde žije, přestěhuje a na její školu nastoupí o rok starší Cal Blaire, který zrychluje tep nejen jí, ale taky všem jejím spolužačkám, zjistí něco, co jí od základů změní život. Je čarodějka a pochází z prastarého, mocného čarodějnického rodu – stejně jako Cal. A její moc je skutečně obrovská, tak obrovská, že se ji potřebuje naučit ovládat. A Cal se ochotně nabídne, že jí s tím pomůže. Jenže Cal se líbí i její nejlepší kamarádce Bree, navíc její rodina vůbec nemá radost z toho, co o sobě zjistila. Jak si s tím vším Morgan poradí? A bude Cal opětovat její city?


Anglická anotace druhého dílu na Goodreads - OBSAHUJE SPOILERY!
I am not who I thought I was. I am not a regular sixteen-year-old girl. I am a witch. A real, ancestral witch. My parents are not my biological parents. My sister and I share no blood.
Even in the coven, I am too powerful now, too different to belong.
I am alone except for Cal. Cal tells me he loves me, and I need to believe him.


Budu se snažit popisovat děj i svůj vlastní názor co nejvíc bez spoilerů, tak snad se mi to povede :)


Linie děje

Prolog nám hned na začátku připomíná, co jsme dozvěděli v poslední kapitole předchozího dílu, takže i když bychom knihu četli s odstupem, jednoduše bychom si připomněli, co se stalo. Těšila jsem se, že druhý díl bude pokračovat hodně v duchu toho předchozího, ale autorka se zaměřila spíše na city hlavní postavy a na pochyby ohledně její rodiny (což jsem tušila už od půlky prvního dílu :)) a dozvídáme se tak pravdu o Morgan a o tom, jak přišla ke svojí moci. Co se týče vytvořeného covenu z posledního dílu, ten se pomalu začne rozpadat odchodem tří dívek. 
Když už se ale Cate zmíní o wiccanských kruzích, které skupinka v knize praktikuje, stojí to za to. Z těch řádků jde zase cítit to zvláštní napětí a energie. 


Postavy

Postavy se téměř vůbec od prvního dílu neliší. Blíže se seznamujeme jen s Calovou matkou a dozvídáme se, proč žije jen s ní. Také je zde významnější postava knihkupce, který je v obchodě s magickými knihami a jinými potřebami, a jeho přítelkyně. Ti toho vědí víc, než přiznávají. A pak je tu Sky a Hunter, dvě tajuplné postavy, které děj zamotají až ke konci knihy. 

Můj názor na knihu

První díl je první díl. Jsem moc ráda, že CooBoo vydalo právě tu verzi, kde jsou všechny tři první díly spojené. Nejspíš bych byla trošku rozčarovaná, kdybych si knihy kupovala zvlášť. Zatímco první díl je propojený s jakousi zvláštní energií a tajemnem samotné wiccy, ten druhý už se více zabývá Morgan a Calem. Některé části mi přišly až příliš přehnané a urychlené a první část se mi tak určitě líbila víc. Číst si o tom, co wicca je, dozvídat se něco nového, zajímavého a netradičního, je mnohem zajímavější, než se pročítat klasickým tématem lásky, žárlivosti a tím, jak Morgan vlastně nikam pořádně nezapadá. 
Zajímavá zápletka je ale v Morganině rodině. Mnohé věci se pochopí lépe a vedlejší příběh je velice zajímavý. Jediné, čemu jsem nerozuměla bylo, proč si s ní rodiče o takovém důležitém tématu nechtějí tak dlouhou dobu promluvit. Skoro až do konce knihy to stále a stále oddalují s tím, že potřebují čas. Nakonec ale následné prozrazení toho jejich tajemství za to oddalování vážně stojí!
I přes tohle všecko jsem knihou ale stále nadšená tak, jak jsem byla už při dočtení prvního dílu a mrzelo mě, že jsem druhý díl nemohla číst v takovém klidu, jako ten první. Rozhodně bych si ji vychutnala mnohem víc. 
Na třetí díl se nemůžu dočkat! :)



Hodnocení:
4,5 hvězdičky z pěti za tentokrát jednodušší děj zaměřený pouze na dvě hlavní linie.




Knihu si můžete koupit ZDE. A další úryvky či první kapitolu prvního dílu si můžete přečíst ZDE.

Úryvky přidám s recenzí na poslední část.

Stefanie G. 

Žádné komentáře:

Okomentovat