čtvrtek 21. listopadu 2013

40-DAY BOOK CHALLENGE - Den 8.


Hodnotit knihu, jestli je přeceněná nebo podceněná, je velice těžké. Dnes mám vybrat tu, která mi přijde přeceňovaná, neboli nadhodnocená. Pro mě je to STMÍVÁNÍ. Prvnímu filmu bych dala klidně pět hvězdiček z pěti. Byl originálně zpracovaný a zajímavý. To samé se ovšem o knize až tak říct nedalo. Už jen to, že Meyerová okoukala nápad se "zdravou dietou" v podobě krmení se zvířecí krví od L. J. Smithové, mi přijde nefér. Prakticky díky Upířím deníkům (které byly vydané dávno před Twilight ságou - 1991 vs 2005), kde se inspirovala postavou Stefana, vytvořila Edwarda a pak si domyslela příběh. A abych pravdu řekla... Knihu jsem četla jednou (taky je to tím otřesným původním zeleným obalem), ale film jsem viděla nesčetněkrát. Neříkám ovšem, že mě vlna Twilight ságy nezasáhla. To ani omylem. Jde jen o můj názor, že díky filmu se z příběhu udělal velký "boom". 

-------------------------------------------------------------------------------------------



Název: Stmívání
Originální název: Twilight
Autor(ka): Stephenie Meyer
Série: Twilight saga
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 408
Rok vydání v ČR: 2008 (2005)
Žánr: YA, vampire romance



-------------------------------------------------------------------------------------------

Anotace nakladatelství Egmont:

Isabella Swanová se stěhuje do Forks, městečka ve státě Washington, kde neustále prší. Zdá se jí, že na světě neexistuje nudnější a beznadějnější místo – až dokud nepotká tajuplného a přitažlivého Edwarda Cullena, který doslova obrátí její život vzhůru nohama. Do Isabellina příjezdu Edward úspěšně tajil před obyvateli městečka svou upírskou osobnost. Ale nikdo není v bezpečí, zvláště Isabella, člověk, který je Edwardovi nejdražší. Milenci však balancují na ostří nože – mezi touhou a hrozným nebezpečím.

Stmívání je první díl románové tetralogie.


Stefanie G.


Žádné komentáře:

Okomentovat