pátek 28. března 2014

Jill Hathaway - Děsivé splynutí #2 - Nepřítel v mé mysli (RC review)

Exploze světla a horka.
A pak už neexistujeme.
- Nepřítel v mé mysli, str. 4



Tak jak pro mě bylo těžké napsat recenzi na první díl této série, nebylo pro mě o moc lehčí napsat ji i na její pokračování. Ačkoliv musím říct, že se mi druhý díl líbil kupodivu o něco víc, než ten první.
Nepřítele v mé mysli vydalo nakladatelství Fragment roku 2013, má 256 stran a za překlad vděčíme Michaele Škultéty.




Středoškolačka Vee má mimořádnou schopnost - během stavů bezvědomí se ocitá v těle jiných lidí. Svoje nadání se učí postupně ovládat. Najednou se ale probudí za volantem auta, které se řítí do neznáma. Zdá se, že se někdo "naboural" do jejího vědomí a snaží se ji ovládnout. Kdo je tento vetřelec? Proč se pokouší Vee sledovat a kontrolovat její mysl?

Zajímavý děj
Tak jak mi přišel první díl nepropracovaný, druhý už na tom byl mnohem lépe. Hned na začátku je čtenář seznámen s tím, jak Vee stále pronásleduje noční můra a nakonec má pocit, že je to ona, do koho se někdo převtěluje. A pak je tu ten neškodný vtip, kterým chtějí s holkama potrestat Whiskeyho za to, jaký je neskutečný lhář, ale tato šprýmařina se jim vymkne z rukou. A v neposlední řadě je tu Veeina teta, sestra jejich zemřelé matky, kterou nikdy předtím neviděla, a která se jen tak objeví ve dveřích jejich domu s přátelským úsměvem na rtech. 

Rollins, kterého jsem nemohla vystát
Očekávala jsem, že se mezi Rollinsem a Vee něco změní, ale to jsem se mýlila. Tak trochu. Navíc mě strašně rozčiloval, když s sebou všude začal tahat tu svoji novou kamarádku Annu, která k němu rozhodně chovala větší sympatie, než jen jako kamarádka. To jsem u knihy vážně zuřila! :D 


Zírám dolů do tmy.
Něco tam je. 
- Nepřítel v mé mysli, str. 104

Pocity, dojmy a doporučení
Jak jsem měla rozporuplné pocity u prvního dílu a nevěděla, co o knize napsat, tady naštěstí takový problém nenastal. Kniha se mi svým způsobem líbila, zase taková jednohubka na jedno volné odpoledne. Tentokrát s tím rozdílem, že ve mně vyvolala mnohem častěji nějaké emoce.

Prvně to byla zvědavost, co se to s Vee děje, kdo jí může lézt do hlavy a následně - co je ta jejich teta, která se z ničeho nic objevila, zač? Pak přišel vztek na Rollinse, kterému přišlo normální, že na něm Anna může nechat oči a nevyhýbá se letmým dotekům. Nechybělo ani pobavení, když holky přišly na něco, čím by se mohly Whiskymu pomstít a nakonec tu byl šok, když to nešlo podle plánů a vše se zamotávalo víc a víc. 
Kdybych mohla, doporučila bych, abyste si přečetli druhý díl jako první, aby vás ten první neodradil, ale to samozřejmě nejde. :) Už jen proto, že mnoho věcí se děje jako návaznost na první díl. Hodně by vám toho unikalo. Ale i přesto vám tuto sérii můžu doporučit. Pokud hledáte zajímavé, neotřelé, místy vtipné a napínavé čtení na volný den, určitě neváhejte sáhnout po této sérii. A věřím, že bude i vhodným darem pro mladší generace - čtrnáct/patnáct let. :)

Neopouštěj mě.
- Nepřítel v mé mysli, str. 229

Hodnocení:
3,5 hvězdičky z pěti (- i když byl druhý díl o něco lepší, dávám stejné hodnocení)





Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Stefanie G.



Obálka a anotace: Fragment
Originální obálka: Goodreads (Slide #2)
Ostatní obrázky: nphsathletics.com

3 komentáře:

  1. Krása, jak krásně píšeš! Hrozně dobře se to čte!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Snažím se to stále vylepšovat, tak snad to jde poznat :)

      Vymazat
  2. Myslíte že bude i 3. díl?:)

    OdpovědětVymazat