středa 5. března 2014

Disney Channel - Violetta #1 - V mém světě (RC review)



Jelikož nejsem závislá jen na bestsellerech a kvalitní literatuře, nevadí mi recenzovat knihy pro děti. V tomto případě šlo o příběhy Violetty, jejíž seriál je známý z Disney Channelu. Vím, že je to celkem skok od kvality, kterou měly knihy z Fortuny a Joty, ale i mladší generace může snít, no ne?
Kniha Violetta - V mém světě byla vydaná roku 2014 nakladatelstvím Egmont a má 136 stran.




Jmenuju se Violetta Castillo a je mi necelých šestnáct let. Kvůli tátově práci jsem pořád jen cestovala sem a tam, takže jsem nikdy nebydlela na jednom místě dost dlouho na to, abych si tam našla kamarády nebo začala žít normální život. Ale teď, když jsme se vrátili do Buenos Aires, se konečně všechno změní! Tuším, že mě čeká plno důležitých věcí, a kdo ví, třeba se mi splní sen a stanu se slavnou zpěvačkou, jakou byla moje maminka.

Něco navíc.
Nevím, jak moc populární je teď mezi mladší generací tato slečna. Jestli to má být nástupkyně Hannah Motany, či nikoliv. Každopádně se příběh točí právě kolem této dívky, která ho vypráví, a která se po dlouhém cestování nastěhovala zpět domů do Buenos Aires. Její maminka byla velmi známá zpěvačka, ale už bohužel nežije, tatínek je podnikatel a hodně cestuje. 
Děj strašně rychle utíká a my se tak bleskově seznamujeme s tím, že má tatínek přítelkyni, Jade, že mají v domě hospodyni Olgu, a že Violettu doučuje Angie, mladá a sympatická učitelka. Pak ještě rychleji přijde nástup Tomase, kluka, do kterého se Violetta (snad na první pohled) zamiluje. Je to jako telenovela. Nikdo se nepozastavuje nad tím, jak trapné je si hned vylíčit svoje pocity a jak nepravděpodobné je, když kluk za holkou pořád běhá, nebo ona za ním, aby mu stále dokola něco chtěla vysvětlit. Ale dobře. Příběh je určený nejspíš čtenářkám od patnácti let, ale já bych hranici klidně posunula na dvanáct či jedenáct. 
Dalšími postavami v příběhu jsou Leon, další (samozřejmě) hezký kluk, který při ní stále stojí, Ludmila, holka, která lítá mezi Leonem a Tomasem (taková ta osina v zadku, co každému ztrpčuje život), či její kamarádi Camila, Francesca, Maxi a další.

Telenovela.
Jelikož tato knížka byla opravdu krátká, nemám moc, co bych o ní řekla. Třeba oproti knize V průšvihu od Martiny Bittnerové byla Violetta hodně jednoduché čtení. Navíc, když k tomu připočítám ještě ty velká písmena, kterými je kniha psaná (- probůh, děti v šesté třídě už zvládají malá písmenka!). Velikost písma mě opravdu zaskočila. A příběh taky. Připomněl mi ty, co jsem v těch dvanácti psávala já: krátké uvedení do děje, malý problém a honem kluci. Nejdřív jeden, ale to bylo málo, tak tedy ještě druhý, aby to mělo šťávu. Prostě telenovela. Ale právě kvůli tomu věřím, že se příběh děvčatům kolem těch jedenácti, dvanácti, kdy už si kluků začínají všímat, bude líbit. I přes to písmo je kniha příjemně zpracovaná. Na začátku je několik obrázků z natáčení seriálu, takže si můžete představit, jak všichni vypadají, a co se tam tak bude odehrávat. Skoro bych řekla, že je to něco jako Violettin deníček. Skoro každá stránka má navíc nějakou malůvku, což příběh trošku zdětšťuje, ale když si vzpomenu, jak jsem si dřív po okrajích sešitu čmárala já, je to nejspíš v pohodě. :) A od čtení to neruší. 

Slovo na závěr.
Příběh bych shrnula asi takto: Pokud doma máte dívku ve věku, kdy už si začala všímat kluků - šestá třída (pátá), mohl by se jí příběh líbit. Violetta je taková naivní holka, jejímž snem je zpívat, tak jako to dělala její maminka. Nechybí ani větší zápletky než jsou jen kluci, takže o to je příběh trošku bohatší. Pro mě to byla taková jednohubka, obzvlášť díky velkým písmenům. Ale i přesto všechno jsem se občas bavila. Tak nějak jsem se vrátila do té šesté třídy, kdy jsem s velkým úsilím tvořila něco svého a děj se snažila urychlit tak, aby tam co nejdřív hlavní hrdinka zase potkala svého Romea. :) 



Hodnocení:
3 hvězdičky z pěti (- hodnocení snížené podle dětských příběhů)





Knihu si můžete koupit ZDE

Děkuji knihkupectví KNIHCENTRUM za poskytnutí recenzního výtisku.

Stefanie G.




Obálka: Egmont
Anotace: Knihcentrum
Doplňující obrázky: Disney 

Žádné komentáře:

Okomentovat