pondělí 12. ledna 2015

Nejlepších 10 knih roku 2014


10. 
Kateřina Petrusová - Nebezpečná láska
Óóó ano! Sice desáté místo, ale je tam! Katka Petrusová a její první díl ze série Bavettovi! Jednoznačně originální, dechberoucí, romantické a skvělé! Nemohla jsem jinak! První díl je prostě úžasný! A pokud jste jej ještě nečetli, napravte to!

  
9. 
Jamie McGuire – Krásná katastrofa

Série Beautiful je moje srdcovka. Stejně jako sama autorka. Její knihy i styl psaní jsem si nesmírně oblíbila. Krásná katastrofa (i když se mi její druhý díl z pohledu Travise líbil o něco víc), byla první knihou, kterou jsem od ní četla a tím se mi zapsala do paměti. Chystám se i na další příběhy bratrů Maddoxových a věřím, že mě nezklamou.

  
8. 
Elizabeth LaBanová - Esej o tragédii

Bylo pro mě těžké vybírat poslední tři knihy. Nejen proto, že si u mě stojí na stejné úrovni víc příběhů, ale taky proto, že jejich rozřazení, i to, co ve mně zanechaly, se vzájemně hodně podobá. Esej o tragédii mě zaujala svým přebalem, až pak jsem se začetla do anotace. A váhala jsem. Nebyla jsem si moc jistá, jestli se do ní mám pustit. Nakonec jsem neodolala a nelitovala jsem. Je to rozhodně neobyčejný příběh, který čtenáři vezme dech.


7. 
Cristin Terrillová - Včera tě budu milovat

Cestování v čase je ožehavé téma a málo kdy mě zaujme. První takovou knihou byla Rozděleni časem – Bouře, ale Včera tě budu milovat posunula mé hranice vnímání tohoto tématu na jiný level. Nadchla mě. Naštvala mě svým koncem. A jednoznačně jsem si ji zamilovala. Rozhodně jsem od ní tolik nečekala. Na tak zajímavý a hluboký příběh je to docela tenká knížka. Ale i přesto si ji rozhodně přečtu víc než jen jednou.


6. 
Cora Carmack - Losing It

Losing it mělo velkou propagaci před svým vydáním. A rozhodně je o co stát! Knihu jsem přečetla jedním dechem za necelé čtyři hodiny! Což je snad můj rekord! Musela jsem číst tak dlouho, dokud jsem ji nedočetla. Byla skvěle oddychová, vtipná, romantická a i když měla své mouchy, okouzlila mě. YA a NA mám prostě ráda!


5. 
Graham Masterton - Bílé kosti

Bílé kosti jsou jediným thrillerem, který mě tento rok naprosto ohromil. Klobouk dolů. A i když jsem na konci tušila, kdo za tím vším stojí, příběh s mysteriózním nádechem a irskými bájemi byl prostě skvělý! Už aby byl další díl!


4. 
Cylin Busby - Blink Once

Pokud jste trochu sledovali můj blog, víte, že mě tato kniha okouzlila. Ovšem znovu v angličtině. Český překlad už tak skvělý není. Dokonce se liší i v některých částech, což je pro mě záhada. Každopádně Blink Once je silný příběh, který mě nenechal spát. Musela jsem číst a číst a na konci jsem zůstala s otevřenou pusou. Vážně – tohle bych nečekala. Navíc jsem si knihu ještě o to víc oblíbila, když jsem zjistila, jak skvělá je sama autorka!


3. 
Katja Millay - Moře klidu

Je to už dlouho, co jsem tuto knihu četla, ale zakotvila se mi v paměti natolik, že je mojí volbou pro třetí místo. Stále ji mám pod kůží a už se nemůžu dočkat na její rereading. Její příběh je neobvyklý, emocionálně vypjatý, ale přesto zapamatovatelný a hluboký. Nic takového jsem nikdy předtím nečetla.

  
2. 
Abbi Glines - Too Far (#1) - Fallen Too Far

Abbiyna série Too Far mě zaujala hned, jak jsem si přečetla anotaci. Byla pro mě… Jak to říct… Pobuřující? Ani nevím. Nevlastní bratr se sestrou… Tehdy jsem na to ještě nepohlížela s takovým nadhledem. A o to víc mě první díl nadchl. Nemohla jsem se od něj odpoutat. Angličtina byla tak skvělá, že jsem se naučila i několik nových frází. Fallen Too Far se stala jednou z mých nejoblíbenějších knih, ke kterým se ráda vracím, když zrovna potřebuji oddech. (A pokud můžu, tak doporučuji, pokud umíte anglicky, doporučuji číst v angličtině, čeština totiž mnoho situací a chvil určitě pokazí.) – České vydání chystá YOLI.


1. 
Samantha Shannonová – Kostičas

Nemusela jsem ani přemýšlet nad tím, která kniha mě roku 2014 zasáhla nejvíc ze všech. Byla jsem si tím jistá hned ze začátku. Kostičas. Svým originálním, poutavým a naprosto úžasným příběhem mě k sobě připoutal a už teď se nemůžu dočkat dalšího dílu. Je pro mě naprostou jedničkou. Jedinečnou knihou, která předčila všechny ostatní.



DALŠÍ KNIHY, KTERÉ MI VZALY DECH:
Christina Laurenová - Božský cizinec A Božský hráč - Recenze Cizinec / Recenze Hráč
Stacey Kade - Mezi nebem a zemí #1 - Setkání s duchem - Recenze
Emma Chase – Zapletený - Recenze
Cat Wintersová - Ve stínu černých ptáků - Recenze
Alex Flinn - Dýchání pod vodou - Recenze


BONUS: Knihy, které už nikdy nechci znovu číst:
Claire Bidwell Smith - Plavat se žraloky -  Recenze
Julie Garwood – Borec -  Recenze
Andra Kabeláčová - Trhni si! -  Recenze
Ann Brasharesová - Tady a teď -  Recenze

Stefanie G. 

3 komentáře:

  1. I já si neuvěřitelně zamilovala Moře klidu, které se i u mě umístilo na nejvyšších příčkách.

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna Krásná katastrofa je jedna z nejhorších knih, co jsem kdy četla :D :D Ale Losing it je fajn :) Zbytek mi nějak nic neříká, ale na Esej o tragédii se chystám.

    OdpovědětVymazat
  3. Z tvého seznamu jsem četla jen Moře klidu. :D A to byl pro mě takový průměr, :))
    A na některé se chystám, až je potkám v knihovně. :)

    OdpovědětVymazat