pondělí 5. ledna 2015

Megan Crewe - Tak padne náš svět #2 - Životy, které jsme ztratili (RC)

Takhle vypadá konec světa. Kluk, který býval mým nejlepším kamarádem, vystupuje z trajektu, vlasy přerostlý a zacuchaný, obličej pohublej. Dívá se na mě, jako by si ani nebyl jistej, kdo jsem. Jako by si nebyl jistej už vůbec ničím.
- Životy, které jsme ztratili

Už je za mnou i druhý díl této parádní dystopie. První se mi líbil moc, a co říkám na ten druhý? To se dozvíte v recenzi!

Tajemný virus téměř zničil malou ostrovní komunitu, v které Kaelyn dosud žila. Po měsících přísné karantény připlouvá k ostrovu první loď z pevniny. Ale přestože Kaelyn má velkou radost, že opět vidí svého přítele Lea, zprávy, které přináší, nejsou vůbec dobré. Virus zdecimoval i pevninu a lidé tam potřebují pomoc stejně zoufale jako ostrované.

Originální název: The Lives We Lost
Série: Fallen World
Autor: Megan Crewe
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Barbora Čermáková
Počet stran: 268
Rok a měsíc vydání: 2013/07
Klíčová slova: fantasy/sci-fi, napětí
Přibližný doporučený věk: 16+
Knihy.iDNES: e-kniha 209 Kč / tištěná kniha 254 Kč

Megan Crewe Megan Crewe se narodila v kanadském Torontu kolem konce roku 1980 a vyrůstala zde s rodiči a mladším bratrem. Vždycky milovala příběhy - když byla malá, žebrala po tátovi čtení oblíbené knihy "s hlasy," což znamenalo, že každá postava měla jiný hlas. A tak nebylo překvapením, že netrvalo dlouho, než začala tvořit své vlastní příběhy. Fantasy, sci-fi a nadpřirozené ji fascinovalo celý život, což je pravděpodobně důvod, proč tyto žánry jsou u jejích knih nejčastější. Dokončila svůj titul z psychologie na York University, ale celou dobu věděla, že romány jsou to, na co se opravdu chce soustředit.
Nyní stále žije v Torontu, s manželem a třemi kočkami. Pracuje jako behaviorální terapeut pro děti a mládež se speciálními potřebami. Ve volném čase cvičí kung-fu a ráda cestuje. Už cestovala do Velké Británie, Číny, Itálie, Japonska, Francie, Nizozemska a Turecka. [Databáze knih]


Mise: Dovézt vakcínu do Ottawy
Tak padne náš svět byla úžasná kniha. Přečetla jsem ji tak lehce a rychle, až jsem se divila. Litovala jsem, že jsem jí nedala šanci už dávno. O to víc jsem se těšila na další díl, protože ten první skončil vážně hodně otevřeně a zajímavě. Jenže s těšením přišlo i malé zklamání.
Poté, co Kaelyn píše jako poslední záznam v dopise, jak na lodi, která připlouvala k jejich zničenému ostrovu, zahlídla stát své ho nejlepšího kamaráda, kterému tyto dopisy byly určeny – Lea, nastává jejich shledání. Leo je ale už úplně jiný, než býval. Zabydlí se s ostatním s Tessině domě a prakticky dělá, že se vlastně nic moc nestalo. Tessa je stále jeho přítelkyně a on se snaží znovu skamarádit s Kaelyn, což se Gavovi zrovna moc nelíbí. Mezitím se Kaelyn podaří dostat do otcovy laboratoře, kde najde pět lahviček vakcíny, kterou na sobě její táta zkoušel, a to včetně jeho poznámek v sešitě. Kaelyn je rozhodnutá – musí odjet z ostrova do hlavního města a najít vědce, kteří by jí pomohli lék namnožit.
Jenže když už mají vše nachystané na odjezd, stane se něco nečekaného, něco, co jim změní plány, něco, kvůli čemu jsou nuceni z ostrova odjet mnohem, mnohem dřív.
Příběh je zase skvěle a čtivě vyprávěn, o tom nemám pochyb. Kdybych na něj měla víc času, zhltla bych jej za dva dny. Ale stejně tu bylo pár věcí, se kterými jsem měla problém. Ten první byl hrdina Leo, který Kaelyn podlízá, co může, a to i za zády své přítelkyně. Gava jsem si v prvním díle vážně oblíbila, stejně tak ve druhém, a bylo mi celkem líto, že mu Megan nedala trošku větší prostor se ukázat. Na ostrově byl přece jen ten nebojácný hrdina on.
Pak tu byli jasné okamžiky, kdy byli hlavní hrdinové až příliš naivní a každému důvěřovali a říkali o vakcíně, což je pak dovedlo do úzkých. Nicméně, napětí tu nechybělo, ale stejně tak ani občasné zdlouhavé chvíle, kdy na svém putování uvízli ve sněhové vánici na několik dní. Kniha už nebyla tak nepředvídatelná jako ta první.
Za co Megan musím pochválit (ale i vynadat) je zápletka nebo spíš rozhodnutí osudu pro hlavní postavy na závěr. Kdybych vám to prozradila, byl by to spoiler, takže to se ode mě ani náhodou nedovíte. A i když jsem něco podobného od knihy čekala, stejně mi to vyrazilo dech a znásobilo pocit: „Dejte mi třetí díl!!!“
Závěrem, i když má tento díl nějaké ty své mouchy, musím říct, že je tato série opravdu parádní! Tolik jsem od ní nečekala. Stejně tak, jako jsem nečekala, že by mě tak chytla. Všechny postavy, nové i staré, měli prostě svůj charakter, svoji osobitost. Situace byly pěkně promyšlené, i když byly některé trošku nesmyslné. Ale rozhodně stojí za přečtení! Pokud tedy podléháte dystopickým a katastrofickým příběhům s mladými hrdiny v hlavní roli, kteří za svým cílem překonávají nespočet překážek, série Tak padne náš svět je jednoznačně pro vás!

Hodnocení:

Za recenzní e-knihu velmi děkuji knihkupectví KNIHY.iDNES.cz!
Stefanie G.

1 komentář: