středa 19. listopadu 2014

Cora Carmack - Losing It (ARC)

Čtyři. 
To je počet lidí, kteří mě viděli, jak se schovávám za rohem vlastního bytu jen v sukni a podprsence.
Jedenáct.
To je počet mravenčích štípanců, které jsem utrpěla na bosých nohou. 
Dvacet sedm.
To je číslo, kolikrát jsem byla v pokušení fyzicky si ublížit, protože jsem idiot.
Jedna.
To je číslo, kolikrát jsem se snažila nebrečet a nepovedlo se mi to.
- Losing it

Pokud máte rádi YA a NA jako já, určitě vám neuniklo, že nakladatelství Jota chystá vydání prvního dílu Losing it od autorky Cory Carmack! Já mám to štěstí vám knihu představit ještě před jejím vydáním a už teď vám vřele doporučuji, abyste si ji už teď vyhlídli v předprodeji!


„Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít.
V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.
Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Originální název: Losing it
Série: Losing it
Autor: Cora Carmack
Díl v pořadí: 1.
Nakladatelství: Jota
Překlad: Jaroslava Novotná
Počet stran: 248
Rok a měsíc vydání: 2014/11
Klíčová slova: New Adult, romantika
POZOR!: Extrémně návykové a neodložitelné
Přibližný doporučený věk: 16+
Jota: 298 Kč / online 238Kč

Cora Carmack, začínající spisovatelská hvězda, uvádí ke svému věku a zaměření, že je jí „něco přes dvacet“ a ráda píše o lidech své generace. Vyrůstala v malém městečku v Texasu a nyní žije v New Yorku. Řídí se mottem „Je třeba se postavit čelem ke všemu, co život přináší do cesty a naučit se s tím žít – tedy pokud to zrovna nejsou nůžky“.
Cora Carmacková se věnovala a věnuje mnoha profesím, které dělí na nudné (práce v maloobchodě), zábavné (práce v divadle), stresující (výuka) a vysněné (psaní). Hrdiny svých knih ráda uvádí do velmi trapných situací, skrze něž si však překvapivě najdou toho pravého partnera pro život. I trapní lidé totiž potřebují lásku. [Jota]



Shakespeare, pěkný Brit a šedá kočka
I když jsem se trošku děsila tématiky, byla jsem na knihu strašně zvědavá. Nemám moc ráda takové to rozpitvávání, že hlavní hrdinka ještě neměla tu příležitost se s někým poprvé vyspat. A i v Losing it jsem se potýkala s některými částmi, které jsem musela přecházet s nadhledem.
Bliss je vlastně obyčejná vysokoškolačka s praštěnou nejlepší kamarádkou Kelsey, která je její zásluhou jeden večer donucena k tomu, aby si někoho na jednu noc našla a už se nemusela trápit tím, že je v tolika letech ještě panna. K tomu, aby se odvázala a konečně si nezávazně užívala, jí brání její upjatost a stálé přemýšlení, jestli dělá to a tohle dobře. A když v baru narazí na něj, na onoho oslnivého Brita, co si v koutku jen tak sám pro sebe čte Shakespeara, je jím naprosto okouzlená a ví, že to je ON. Že s ním dnes večer skončí. Jenže když pak společně překonají několik vtipných a trapných momentů, Bliss vycouvá. Vymluví se na svoji šedou kočku, kterou ve skutečnosti nemá, a zmizí. O to trapněji jí je ve chvíli, kdy přijde na svoji první hodinu a zjistí, že Garrick, ten oslnivý a nadmíru hezký Brit, který ještě před pár hodinami ležel nahý v její posteli, je její učitel herectví.

Teprve, když jsem byla v polovině parkoviště, došlo mi že: 
1. Nemám boty.
Ani tričko.
2. Nevzala jsem si klíče.
A ani nic jiného.
3. Nechala jsem ve svém bytě úplně cizího člověka.
Nahého.
- Losing it

Abych řekla pravdu, Bliss jsem si moc neoblíbila, i když byla občas vtipná a celekem zajímavá, ale na mě až moc z ničeho nic propadla Garrickovu kouzlu. Stala se z ní trošku puberťačka, která je posedlá dokonalostí opačného pohlaví, které ji okouzlilo, a stále jen myslí na sex, který neproběhl.
Oproti ní Garrick vystupoval sebevědomě už od začátku a já si jen říkala, v čem je ten háček. Copak se z něj vyklube nějaký hajzlík, kterého je potřeba tak zvaně zkrotit? Nebo je opravdu tak šarmantní? Ale i u něj jsem se trošku spletla. Po tom úžasném nástupu se z něj stal jakýsi majetnický „neandrtálec“, jak by jej nazvala Emma Hart (Hrej hráčem). I přesto jsem mu ale propadla.
Ostatních postav je v knize celkem dost, ale věřte mi, že nebudete mít problém s jejich zapamatováním. Nejčastěji se setkáte právě s Kelsey, Blissinou nejlepší kamarádkou, Cadem, Blissiným nejlepším kamarádem, který vám tak trošku zamotá hlavu a u kterého jsem si hodně dlouho myslela, že je gay. Pak je tu Erick, další učitel herectví a mnoho dalších Blissiných kamarádů z hereckého spolku.
Musím přiznat, že i když mě hlavní postavy kdoví jak nenadchly (a já stále doufala, že se na scéně objeví ten milý číšník ze začátku a pořádně zamíchá kartami), příběh jsem zhltla na posezení. Než jsem se nadála, byla jsem v polovině a pak na osmdesáti procentech. To už jsem si řekla, že nemá cenu knihu odkládat na další den a rovnou jsem ji dočetla. Celkově jsem ji měla přečtenou za necelé čtyři hodiny!  Vážně si nepamatuju, kdy naposledy mě kniha tak pohltila, že jsem se od ní nemohla odtrhnout a i přes velkou únavu přečetla i poslední stranu! A to je jeden z hlavních důvodů, proč jsem se Losing it rozhodla dát plný počet hvězdiček. Epilog bych sice úplně vynechala, protože v zásadě nebyl potřeba, ale jinak je to úžasná oddechovka, kterou přečtete jedním dechem.

"No, spálila jsem si nohu a nemůžu na tom nosit těsné věci."
"Vážně?" zeptal se. "Co se ti stalo?"
"Ále, spálila jsem se žehličkou na vlasy."
"Ty sis spálila nohu žehličkou na vlasy? Jak dlouhý máš chlupy na nohách?"
- Bliss a Cade, Losing it

Tím mi nezbývá nic jiného, než Coru Carmack pochválit, protože jak už jsem psala na FB stránkách blogu: „Mé srdce tleská a mé emoce jásají!“, doufat, že další díl bude stejně dobrý jako tento a v neposlední řadě vám LOSING IT rozhodně doporučit! Protože pokud máte rádi NA knihy a nevadí vám, že příběh není přeplácaný zbytečným sexem, ale je založený na přitažlivosti a nejistotě, Losing it si zamilujete! Příběh není náročný a krásně si u něj odpočinete! Rozhodně to pravé čtení k zimním večerům u krbu!

Hodnocení:
5 hvězdiček z pěti
Za recenzní e-book velmi děkuji nakladatelství JOTA!
Stefanie G.

ÚVODNÍ ČLÁNEK


ROZHOVOR S COROU CARMACK

3 komentáře:

  1. Moc hezká recenze! :) S tím majetnickým neandrtálcem máš trochu pravdu...mě kupříkladu hrozně štvalo, že ji znal asi minutu a půl a začal jí říkat lásko! To jsem málem neskousla. A je fakt, že jestliže Bliss byla popsána původně tak trochu jako netýkavka a že se pomalu na kluka ani nepodívá, tak se změnila hrozně rychle :) Každopádně jsem si knihu stejně jako ty hrozně užila a přečetla ji naprosto brutálně rychle :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)) Vidíš, na to lásko jsem úplně zapomněla :D To mě taky štvalo :D

      Vymazat
  2. Wow, knihu jsi měla přečtené za necelé 4 hodiny? :O To je úžasný!!! :)

    OdpovědětVymazat