středa 22. ledna 2014

Memory Jar


Včera večer jsem narazila na něco, co upoutalo moji pozornost, a co se mi opravdu líbilo. Pravděpodobně je tento nápad z Ameriky a nejvíce se ujal právě v loňském roce. Možná už o něm mnoho z vás slyšelo, ale pro ty, kteří nevědí, o co jde, hodlám tento roční projekt upřesnit v několika následujících odstavcích. Snad vás tento nápad nadchne tak jako mě. :)

V Memory Jaru (tedy Památeční sklenici, jak bych to nejspíš nazvala :) ) jde především o pohodu, o srandu a může se zapojit celá rodina. 
Seženete si zavařovací sklenici (nebo jinou uzavíratelnou a průhlednou sklenici), kterou si můžete sami nazdobit a papírky. Ty mohou být různobarevné nebo jednobarevné, to záleží na vás. 
Každých pár dní na tyto papírky někdo z rodiny napíše něco, čemu jste se společně zasmáli, co vás pobavilo nebo, co pro vás něco znamenalo. Pokud si budete sklenici tvořit pro sebe, napíšete tam, co rozesmálo VÁS, co pro VÁS něco znamenalo. 
Na Silvestra pak sklenici otevřete a pročítáte si každý zápis, každou vzpomínku, na kterou jste třeba dávno zapomněli. 
Vytváření této sklenice a ukládání si vzpomínek by měla být spíš zábava než nějaká každodenní rutina. Prostě, když vás něco opravdu vezme za srdce, ať už je to maličkost nebo velká věc, napíšete si to a vložíte do sklenice. Na konci toku pak určitě budete překvapení, na co všechno jste zapomněli. 

Tento nápad mě neskutečně oslovil. Už dávno si nepíšu deníky, a tak na spoustu věcí zapomínám. Toto je jedna z možností, jak si pro sebe udělat hezkou věc. Navíc sklenice se dají uchovat. Můžete si je někam postavit, aby byly vidět a můžete se ke vzpomínkám vracet kdykoliv.

Stefanie G.







4 komentáře:

  1. To je vážně super nápad.. tedy s celou rodinou si to nedovedu představit, to mi připadá takové moc american, ale sama pro sebe.. super! Já si teda deník stále píšu (již deset let) a baví mě to pořáad. Ale tohle by mohlo být zajímavé obzvláštnění.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám hrozně ráda DIY věcičky. :) To, co jde vyrobit, radši vyrobím, než abych to šla koupit:)) Zřejmě si skleničku taky vytvořím! S deníky jsem už dávno skončila... Vlastně jsem je ani pořádně nevedla, ale...:) Díky za tip. :3

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jdu rozhodně do toho! V pondělí kupuju sklenici a začínám :) Takovéhle "blbůstky" mám ráda. :) Dík za upozornění na to, že něco takového existuje :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda že se líbí! Já začnu taky hned, jak seženu sklenici :) Připomenutí věcí, na které jsem zapomněla, je k nezaplacení :)

    OdpovědětVymazat