středa 15. ledna 2014

Becca Fitzpatrick - Ticho (Hush, Hush #3)

Konečně jsem se dostala k recenzi na třetí díl Hush Hush ságy - na Ticho. Vím, že mi to trvalo dlouho, ale stejně předpokládám, že většina z vás, co jste si pořídili Zavrženého už jste prostě neodolali a pořídili si i další díly. Anebo se na to chystáte. Takže jsem s tím tolik nespěchala. :)
Ticho bylo vydané roku 2011 nakladatelstvím Egmont, má 496 stran a za překlad vděčíme Petře Babulákové. 

ZAVRŽENÝ ANDĚL. TEMNÁ MINULOST. LÁSKA BEZ HRANIC.

Nedorozumění mezi Patchem a Norou je zažehnáno. Společně překonali tajemství svázaná s Patchovou temnou minulostí, smířili dva dosud nesmiřitelné světy a čelili bolestným zkouškám víry a naděje, to vše pro lásku, která má sílu překonat hranice mezi nebem a zemí. Patch a Nora, vyzbrojeni pouze svou bezpodmínečnou důvěrou v toho druhého, se vrhají do zoufalého boje a pokoušejí se zastavit zločince, který má moc navždy zničit vše, o co se snažili, dokonce i jejich vzájemnou lásku. 

Becca Fitzpatricková se narodila roku 1979 a vyrostla v North Platte v Nebrasce. Jako malá zbožňovala knihy od Nancy Drewové a Trixie Beldenové a tajně si je večer četla s baterkou pod peřinou. 
Vystudovala zdravotnictví, ale díky svému manželovi, který jí ke dvacátým čtvrtým narozeninám dal kurz tvůrčího psaní, se začala věnovat naplno spisovatelské kariéře. Právě na tomto kurzu začala tvořit Zavrženého, který se stal následně celosvětovým bestsellerem.





Linie děje

(***Může obsahovat spoilery!***)
Konec druhého dílu byl napínavý a nečekaný. Když už se konečně Nora dala dohromady s Patchem, nejspíš nikdo nečekal, že se to může až tak zkomplikovat. Becca se ale tímto dílem nejspíš snažila původně plánovanou trilogii natáhnout. Nejspíš byla přesvědčená, že si její fanoušci zaslouží víc. Podle mě se to ale moc nepovedlo. 
Nora je unesena a jedenáct týdnů o ní nikdo nic neví. Pak ji z ničeho nic najdou na hřbitově a zjistí, že si od určitého dne nic nepamatuje. Jediné, co jí něco připomíná je černá barva, ale neví, co to znamená. Nepamatuje si na Patche, nepamatuje si na Scotta, nepamatuje si, kdo je Rixon. Neví, co je to nefil a nevěří ani na padlé anděly. Občas mívá jen mlhavé vzpomínky, které se jí vynoří v podobě slova... Andílku... 
Vše se ale dá do pohybu, když zjistí, že se její máma dala dohromady s Hankem Millarem a ona utíká z "rodinné" večeře. Na opuštěné pumpě narazí na partu mladíků, kteří se snaží podrobit si neposlušného Nefila. Nora ničemu nerozumí...  A pak se objeví on... Jev. Kluk, co vše obrátí vzhůru nohama. 
Mezi tím vším je Nora uháněna Marcie, která hledá Patchův náhrdelník, který by Nora měla údajně mít. Ta nechápe, proč by ho měla mít, když byl Patch Marciin přítel. Vše pochopí, až když se objeví na scéně Scott Parnell.
Postavy


Kromě zmatené Nory, její mámy a Hanka Millara nechybí v příběhu ani Vee, její nejlepší kamarádka, Marcie, namyšlená dcera Hanka Millara, přitažlivý Scott Parnell a dokonce i Patch. Novinkou je pro nás návrat Dabrii a Jev, kluk, který se objeví pokaždé, když Nora narazí na něco nadpřirozeného a nevysvětlitelného. :)

Můj názor na třetí díl

Když jsem Ticho začala číst, byla jsem rozrušená, protože jsem těsně před tím zjistila, že se Becca rozhodla pro další díl. Navíc se mi ani nelíbila myšlenka, že by Nora měla na vše zapomenout a konec knihy mi připomínal spíš sci-fi než fantasy. Přišlo mi to jako zbytečné natahování příběhu a já si tak vypěstovala mnohem větší city k prvnímu dílu, který byl nepřekonatelný a který je pro mě i dnes citovou záležitostí. I přesto jsem ale na Ticho nezanevřela a přečetla jsem ho jedním dechem. Určitě se Becce musí nechat, že má představivost otevřenou všem možným změnám a nápadům. To, jak znovu vše promyslela do detailů bylo velkolepé. Nikdy by mě nenapadlo, jak moc může být Hank Millar podlý, ale tento díl ho jednoznačně předvedl v tom pravém světle. To, že znovu přivedla na scénu Dabrii mělo také svoje kouzlo. Z Nory se tak zase stala obyčejná holka, která prostě dokáže žárlit, což se mi na ní vždy líbilo - to jak je obyčejná. 
Když už jste se začetli do prvních dvou dílů, bylo by nesmyslné, kdybyste tento vypustili. Jste přesně v půlce a navíc konec druhého dílu je tak děsně napínavý! :) A pokud byste ho přeskočili, přišli byste o překvapivý (sci-fi) konec, který hraje důležitou roli v posledním díle. Když jste na tom jako já, i kdyby byl třetí díl sebehorší, museli byste ho mít a museli byste si ho přečíst, protože byste Becce stále věřili, že vymyslí něco, co vám vezme dech. A tak tomu v Tichu je. Nejspíš si ho neoblíbíte, nejspíš vám bude připadat zbytečný, ale i přesto vám vezme dech. :)

Quotes


"Fajn. Jen na sebe něco hodím. Otoč se. Jsem v pyžamu."
"Jsem kluk. To je jako žádat děcko, ať nekouká na pult s cukrovím." - Nora a Scott (str. 190)

-

"Hmm."
"Hmm?" Nervózně jsem vzhlédla a automaticky zamaskovala své rozpaky podrážděním. "Co s tím má hmm co společného? Umíš použít víc než pět slov najednou? Jenom vrčíš a sem tam utrousíš slovo... jako primitiv."
Úsměv se ještě rozšířil. "Primitiv."
"Jsi nemožný."
"Já Jev. Ty Nora." - Jev a Nora (str. 218)

-

"Andílku... Nejspíš nikdy nepochopíš, co všechno jsem ochoten podstoupit, abych tě mohl mít u sebe." - Patch (str. 251)

-

"Miluji tě. Díky tobě jsem si vzpomněl, čím jsem býval. Donutila jsi mě, abych se tím mužem znovu stal. Teď, když tě držím, mám pocit, že si musíme prostřílet cestu společně. Jsem tvůj, pokud si mě necháš." - Patch (str. 407)

Trailer ke knize



Soundtrack

Mad World - Tears for Fears
Trouble Is A Friend - Lenka
Paint It Black - The Rolling Stones
Lonely Is The Night - Billy Squier
Always - Michael Kamen
November Rain - Guns N'Roses
The Way I Am - Ingrid Michaelson
Love Walks In - Van Halen
Back In Black - ACDC
Zombie - The Cranberries
All I Want Is You - U2
Blinding - Florence & The Machine



Hodnocení:
4,5 hvězdičky z pěti ( - za zbytečné natahování děje)




Knihu si můžete koupit přímo na stránkách nakladatelství Egmont ZDE

Stefanie G.

Žádné komentáře:

Okomentovat