sobota 6. prosince 2014

Filmové shrnutí!


Tak už i já jsem konečně viděla ty opěvované filmy. Které myslím? Hvězdy nám nepřály, Divergenci, Labyrint, Zůstaň se mnou a Hunger Games: Síla vzdoru
Hvězdy jsem viděla už dřív, ale bohužel se mi nedostávalo času na to, abych filmové ztvárnění nějak okomentovala. A jak už jste si asi všimli - v tématických článcích se moc nevyžívám. Ale teď, když bych měla mít hlavu ponořenou v učení, mě chytla tvořivá nálada a já bych se s vámi ráda podělila o své názory na jednotlivé filmy. 

Divergence
Nevím, jestli jsem se s vámi už podělila o můj názor na Divergenci, každopádně, když se ohlížím zpět, jsem z něj tak trochu zklamaná. Zprvu jsem z ní byla nadšená, že mě nezklamala ani Shailene, ani (a to především) Theo, který se mi na Čtyřku ani trochu nehodil. Ale je tam tolik rozporuplných momentů s knihou, že nemůžu jinak, než hodnotit 75%. Každopádně i tak se chystám na další díl, i když mě první trailer ani trochu nenadch, ale spíš vyděsil. (Že by bylo i 3D? Po tom jsem se nepídila.) 
Pokud si toužíte pustit první zfilmovaný YA dytopický film, směle do toho - ČSFD. Ale pokud máte víc času na přečtení knihy, určitě si to užijete víc!



----------------------------------------------------------------------------------

Hvězdy nám nepřály
Musím se přiznat, že Hvězdami jsem byla příjemně překvapená. Kniha se mi líbila moc. Tyto tématicky zaměřené filmy mi navíc nevadí. Nevyhledávám je, ale občas na ně kouknu. Ale u Hvězd jsem byla spíš zvědavá na jejich ztvárnění. Zklamaná jsem rozhodně nebyla. I když některé scény se mi až tak úplně nelíbily, ve srovnání s knihou jsem tomu neměla co vytknout. (Brečela jsem jako želva.) Shailene se po Divergenci ukázala opět jako skvělá herečka a já si ji velmi oblíbila. A Ansel v roli Guse stál taky za to. Když bych film měla ohodnotit, asi bych mu dala 80%. Přece jen - nějaké mouchy tam byly. 
Pokud jste o filmu ani o knize ještě neslyšeli ZDE je odkaz na ČSFD. Film bych doporučila všem, kterým nevadí téma rakoviny a slzavé údolí. Hvězdy jsou tragicky-romantické...


----------------------------------------------------------------------------------

Zůstaň se mnou
Stále mám v hlavě zafixovaný původní název - Jestli zůstanu, který zaručeně film i knihu vystihuje mnohem lépe. Pořádně jsem nepochopila změnu názvu. Ale budiž. Pokud jste nečetli moji recenzi na knihu, můžete ZDE. Nebyla jsem z ní nijak zvlášť nadšená. 180 stran je na mě málo. Byla to jednohubka, která se dala natáhnout. Ale zase ne tak, aby se z ní natočil téměř dvouhodinový film. Tím ovšem neříkám, že se mi nelíbil. Líbil se mi moc. Dokonce víc než kniha! O hodně víc. Ale těch hudebních scén tam mohlo být o víc než polovinu méně. (A hlavní hrdina se mi taky nelíbil.) I přesto filmu dávám krásných 85%. Rozhodně se na něj podívám ještě jednou. Miini rodiče byli navíc naprosto úžasní - herecké obsazení na jedna podtržená s několika hvězdičkami - takže už jen kvůli nim mi nic jiného nezbývá. :) A pokud i vy máte rádi romanťáky s nečekaným zvratem, zamyšlením nad životem a pokud vám nevadí, že vám nejspíš ukápne slza, pusťte si Zůstaň se mnou, nezklame vás! - ČSFD


----------------------------------------------------------------------------------

Hunger Games: Mockingjay - Part 1
Hážu si popel na hlavu, ale musím se přiznat, že jsem ještě nebyla schopná přečíst třetí díl. A moc mě to štve. Chtěla jsem jej přečíst před tím, než šla první část do kin, ale škola mi vzala víc času, než jsem si myslela, takže jsem pořád ve skluzu. Četla jsem hodně názorů, včetně těch, že se někteří skoro do půlky nudili. Vážně? Kdy? Já do filmu byla ponořená od začátku až do konce! A když to skončilo, chtěla jsem víc! Vůbec mi nepřišlo, že film trvá dvě hodiny. Ano, začátek je trochu zdlouhavý (a naprosto odlišný od knižního začátku - ano, ten jsem stihla), ale i tak mě bavil. A od půlky jsem byla ještě víc a víc nadšená! Takže Hunger Games dávám 100%. Je to můj vlastní pocit, ale klidně bych na to šla ještě jednou :) - ČSFD.




----------------------------------------------------------------------------------

The Maze Runner (Labyrint: Útěk)
Jako poslední jsem viděla Labyrint, a stejně jako u HG mám stejný problém i tady - kniha mi leží v knihovničce, šetřila jsem si na ni pěkně dlouho, ale zatím jsem ji ani neotevřela. Možná to tak na škodu nebylo. Film mě na ni nalákal o to víc. Byl parádní! Dylan O'Brian sice nepodával tak úžasné výkony, nebo spíš jsem v jeho roli neviděla nic až tak speciálního, ale budiž. O to víc se mi líbila třeba role Thomase Brodie-Sangstera, kterého znám už z Game Of Thrones. Co vám ale musím zaručit, pokud jste nečetli knihu, je naprosto nečekaný konec. Já sama chci už i další díl! Labyrint se mi líbil, ani na chvíli jsem se nenudila, občas jsem i pocítila jakýsi "strach" :D, ale hlavně jsem se bavila. Bylo to zase něco jiného, zajímavého a nevšedního. Za mě má 85% - ČSFD.

Viděli jste všechny filmy nebo jen některé? Jak se vám líbily? :)
Stefanie G.

1 komentář: