pátek 3. října 2014

Knihy měsíce - září 2014


KNIŽNÍ HITPARÁDA




Nejlepší kniha
Esej o tragédii (Elizabeth LaBanová)
Proč: Původně jsem měla na tuto knihu zálusk už dřív, ale nakonec jsem se k ní dostala až v září. To čekání na ni ale stálo za to! Opravdu jsem si celý příběh od začátku do konce užila! Jedním slovem: paráda!




Nejhorší kniha
Tady a teď (Ann Brashareshová)
Proč: Na Tady a teď jsem se moc těšila. Anotace mě navnadila a já se nemohla dočkat, až se do příběhu pustím. Připomínalo mi to Včera tě budu milovat. Bohužel jsem se hodně zmýlila. Tak jak mi kniha ze začátku utíkala, tak se pak začala vléct. A to nemluvím o mnoha trapných a otravných situacích, které mi prostě kazily celý dojem.





Největší překvapení
Esej o tragédii (Elizabeth LaBanová)
Proč: Nejspíš proto, že jsem čekala úplně jiný příběh. J





Největší zklamání
Breakable (Tammara Webber)
Proč: Easy? je pro mě citovou záležitostí a doufala jsem, že tomu tak bude i u Breakable. Bohužel jsem u stejných částí jen z Lucasova pohledu prostě trpěla. Získala jsem na něj jiný názor, který se mi ani trochu nelíbil. Knihu zachraňovala jen Landonova minulost, na kterou jsem se pokaždé těšila.



Nejnapínavější kniha
Hypnotizér (Lars Kepler )
Proč: Hypnotizér byla moje první audiokniha a musím říct, že jsem až do posledních kapitol nevěděla, co mě čeká. Kdo je únosce? Kdo za to všechno může?



Nejakčnější kniha
Hypnotizér (Lars Kepler)
Proč: Nejspíš bych neřekla, že byl Hypnotizér nějak zvlášť akční. Sice se našly chvíle, kdy přišla opravdu akční část, ale ta rychle přešla. I přesto to ale byla nejakčnější kniha měsíce.



Nejvtipnější kniha
Žádná.




Nejnudnější kniha
Tady a teď (Ann Brasharesová)
Proč: Přiznávám se, že jsem prostě některé části musela jen přelítnout očima. Kniha mě od půlky tak nudila, a byla jsem z ní otrávená, že jsem se bála, že ji nedočtu.






Nejromantičtější kniha
Jednou ano, dvakrát ne (Cylin Busby)
Proč: Blink once už jsem tu jednou vyzdvihovala do nebes. Proč tomu tak nebylo teď? Český překlad mě úplně nenadchnul. Tak či tak mě příběh Westa a Olivii vždy zahřeje na hrudi…  





Nejočekávanější kniha
Jednou ano, dvakrát ne (Cylin Busby)
Proč: Opravdu jsem byla zvědavá na český překlad, takže se z této knihy stal nejočekávanější příběh měsíce.





Nejrozporuplnější pocity z knihy
Breakable (Tammara Webber)
Proč: Pořád nevím, co si mám o Lucasovi/Landonovi vlastně myslet… Lucas byl v Breakable tak super… Ale pak v Breakable… Řekněme, že jsem si ho moc neoblíbila. Zato mě učaroval Landon…





Knižní série objevené v tomto měsíci
Hypnotizér (Lars Kepler)
Proč: Vím, že Hypnotizér nepatří tak úplně do série, i když se jedná o Detektiv Joona Linna. Všechno jsou to samostatné krimi příběhy. Věděla jsem, že bych knihu asi nepřelouskala, tak jsem se uchýlila k audioknize a nelitovala jsem. Pavel Rímský je prostě borec :D




Nejlepší obálka
Esej o tragédii (Elizabeth LaBanová)
Proč: Zamilovala jsem si ji hned, jak kniha vyšla! J Komu by se nelíbila, a kdo by po takové knize nesáhl?





Nejhorší obálka
Lovkyně snů 2 – Vstříc temnotě (Lisa McMann)
Proč: Trošku nápaditosti by neuškodilo, no ne?




Hrdina měsíce
Erik Maria Bark (Hypnotizér – Lars Kepler)
Proč: Prožít si toho tolik a stále se udržet na nohou, to je podle mě velký výkon!


Hrdinka měsíce
Žádná.



Pár měsíce
Olivia a West (Jednou ano, dvakrát ne – Julianna Baggott)
Proč: Jen si na jejich příběh vzpomenu a po tváři se mi rozlije soucitný úsměv plný naděje…





Stefanie G.

1 komentář: