sobota 6. září 2014

Lisa McMann - Lovkyně snů #2 - Vstříc temnotě





NÁZEV: Lovkyně snů #2 - Vstříc temnotě
SÉRIE: Lovkyně snů
AUTOR(KA): Lisa McMann
NAKLADATELSTVÍ: Fragment
ROK VYDÁNÍ: 2012
POČET STRAN: 256
PŘEKLAD: Čeněk Matocha
ŽÁNR: fantasy, sny, romantika

HODNOCENÍ: 3,5/5


Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…


*NAPÍNAVĚJŠÍ DRUHÝ DÍL*
Tak, jak mě první díl této série (recenze zde) moc nezaujal a byla jsem z něj spíše zklamaná, od tohoto pokračování už jsem svým způsobem věděla, co mám očekávat. Překvapivý pro mě byl propracovanější příběh, který měl konečně hlavu a patu. Stále mi sice vadila nevysvětlitelně dosažená práce Janie, i kapitánka, která na všechno dohlížela. Nemohla jsem vystát to, jak do sebe Janie s Calebem ustavičně beze smyslu rýpali. Navíc jsem ani nechápala tu scénu ke konci ve smyslu "Potřebuju pauzu"... Pro mě v tomto byli jak Caleb i Janie značně nevyspělí, i když už jim mělo být údajně osmnáct. 
Za pozdvihnutí ovšem stojí nápad oné hlavní zápletky. Sice nebyl originální, ale byl dobře pojatý, občas i napínavý
I když se mi pořád nelíbí styl psaní, tak nějak jsem se přes to přenesla a dokázala se čas od času do příběhu vžít. Ano, dal by se více rozpracovat, ale takto to stačilo. 

*STYL PSANÍ*
Pořád mi vadí, pořád mě ruší při čtení a mám takový dojem, že se přes něj nepřenesu ani v závěrečném díle. Krátké věty ve mně vzbouzely vzpomínky na knihy pro prvňáky. (Cabel se zazubí a zatahá ji za vlasy. Janie rychle datluje. Fakt rychle, asi devadesát  slov za minutu. Píše všemi prsty nejen dvěma. Jen si to představte.) Občas jsem si říkala, jak někdo tak jednoduchou knihu mohl vydat. Jenže pak se podívám na nápad a na zápletku a z části to chápu. 

*POSTAVY*
Postavy jsou ve druhém díle téměř stejné, jako v tom prvním. Setkáváme se Calebem, Janiinou nejlepší kamarádkou Carrie i její opileckou matkou, kapitánkou a několika profesory, kteří v příběhu hrají důležitou roli.

*NA ZÁVĚR*
Přes zklamání jsem se už přenesla. Na první díl jsem se velmi těšila, ale tím, že mě znechutil, už jsem na druhý díl pohlížela jen ze zvědavosti. Částečně se mi to vyplatilo. Zápletka ve druhém díle byla mnohem lepší, stejně tak, jako závěrečné zjištění, které ve mně vzbudilo i zvědavost na díl třetí. Bohužel musím konstatovat, že tato série nejspíš mezi mé oblíbence nezapadne. Asi už jsem na takovéto příběhy moc stará, protože se s vámi vsadím, že až knihy půjčím své neteři za pár let (až jí bude těch 14-15), bude z nich nadšená! Tak jako předchozí díl měl i tento detektivní zápletku, romantiku a nějakou tu krizi
Na závěr doufám, že třetí a zároveň poslední díl, bude alespoň tak dobrý jako ten druhý.

Moc děkuji paní Svačinové z nakladatelství Fragment, že mi pomohla sérii sehnat! Moc si toho vážím!

Stefanie G.
 
Dodatek k hodnocení: měla jsem dát prvnímu dílu pouze 3 hvězdičky, protože i když byl tento díl o dost lepší, pořád na 4 hvězdičky nemá...

1 komentář: