pondělí 3. srpna 2015

Kelley Armstrong - Nejtemnější síly #3 - Prozření

"Kde se tady všichni berete?" vyptávala jsem se,
"Jsme oficiální pátrací tým," pravila Tori. "Včetně čmuchacího psa,"
Máchla rukou směrem k Derekovi, který si oprašoval džíny.
- Prozření, Nejtemnější síly #3, str. 226

První díl série Nejtemnější síly mě nijak zvlášť neoslovil, ani nezklamal… Na mě měl až příliš velké množství nadpřirozených bytostí a já se s nimi teprve „učila“ vycházet. A dá se říct, že jsem se to naučila dokonale, protože závěrečný díl této trilogie mě nadchl!

Jmenuju se  Chloe Saundersová. Je mi patnáct a chtěla bych být normální. Ale normální nejsem. Jsem geneticky modifikovaná nekromantka a vidím mrtvé a dokonce je dokážu i probouzet, aniž bych se o to snažila. Tohle rozhodně není normální.

Teď momentálně jsem se svými třemi přáteli na útěku před organizací, která nás stvořila. Jsme k smrti vyčerpaní a nevíme, komu máme věřit. A jako by tohle nestačilo, já ještě k tomu všemu bojuju se svými city… Fakt nejsem normální.

Originální název: The Reckoning
Série: Nejtemnější síly
Autor: Kelley Armstrong
Díl v pořadí: 3.
Nakladatelství: Galatea
Překlad: Sylva Švihelová
Počet stran: 244
Klíčová slova: NA, romantika, napětí, nadpřirozené bytosti, fantasy
Přibližný doporučený věk: 14+


Akce, akce a zase akce!
Znáte sérii Nejtemnější síly? Pokud ne, dovolte mi, abych vám ji doporučila! A to bez výčitek! Nenechte se zmást podivnou obálkou, či ani ne tak zábavným prvním dílem. Nenechtě se odradit! Protože tenhle příběh má rozhodně co nabídnout! A pokud i po druhém díle váháte (a já doufám, že ne), jestli si třetí díl přečíst, věřte mi, že za mě to byl nejlepší díl z celé série!
Chloe, Tori, Derek a Simon jsou na útěku před Edisonovou skupinou, která se jich chce zbavit jakožto nepovedených geneticky upravených nadpřirozených bytostí. Ve druhém díle ovšem našli útočiště pod střechou Derekova a Simonova strýce Andrewa. Jenže je toto útočiště tak bezpečné, jak se všem zdá? Navíc jsou v domě duchové, kteří Chloe nechtějí nechat být a naznačují jí, že má dům velké tajemství.
Andrew se čtveřici snaží pomoct tím, že se seznámí se svými kolegy, kteří jim mají dávat lekce a pomáhat jim s jejich schopnostmi. Jenže ani tito lidé pořádně neví, co jsou ti mladí zač, co jejich schopnosti dokáží. A jsou to právě ony schopnosti, které je nakonec zase dostanou do potíží.
Rozhodně vám nechci prozrazovat příběh. Je to přece jen třetí díl, nejnapínavější ze všech, přeplněný jednou akcí za druhou. Nejen, že se setkáte s lidmi s Edisonova ústavu, ale také zjistíte mnoho dalších tajemství, seznámíte se se skupinou, která se tu Edisonovu snaží zničit, zase narazíte na dva vlkodlaky, kteří neváhají jít po Derekovi, budete nadšeni jeho i Chloinými schopnostmi, či budete s údivem zírat na tajemství, které některé postavy skrývají. Alespoň já jsem to tak měla.
První díl mě o své kvalitě tolik nepřesvědčil, i když jsem se rozhodla pro celkem vysoké hodnocení, ale i přesto mě navnadil, abych četla dál. Druhý díl byl (teď, když se zpětně ohlídnu) o něco lepší, ale až teprve třetí díl mi dokázal, že Kelley Armstrong dokáže příběh vygradovat do neuvěřitelných výšin! Napětí, láska, přátelství, nenávist, zase napětí a zase romantika. To všechno v jedné knize s prakticky otevřeným koncem.
A když už jsem u té romantiky. To bylo něco, na co jsem se opravdu hodně těšila, protože tenhle „milostný trojúhelník“ stál opravdu za to!
Série Nejtemnější síly je opravdu tajemná, napínavá, plná akce a jen nenápadné špetky lásky a romantiky, které se ve větším měřítku dočkáte až v posledním díle. To ovšem příběhu nic neubere! Právě naopak! Neplácáte se v Chloiných pocitech celou dobu, i když má být patnáctiletou puberťačkou. A to jsem oceňovala. Jako mnoho dalších prvků. 
Co na mě ovšem zapůsobilo opravdu hodně, byl popis Derekovy proměny ve vlka. Pokud jste koukali na Upíří deníky, kde se ve vlka proměňoval Tyler, Derek se vám bude taky opravdu moc líbit.
Závěrem? Nemáte v létě co číst? Máte rádi fantasy a nadpřirozené bytosti? POŘIĎTE SI TUTO SÉRII! Nebudete litovat! 

  


Hodnocení:

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Galatea!

Stefanie G.

1 komentář: