pátek 17. července 2015

Emma Hart - The Game #4 - Hrej vabank (RC)

"Já budu tvůj únik, když budeš mít pocit, že nemáš kam utéct. Já budu tvůj úkryt, když ti bude připadat, že se na tebe všichni dívají, a já budu tvá skála, o kterou se můžeš opřít, když budeš mít pocit, že se kolem tebe všechno drolí a rozpadá." 
- Kyle, Hrej vabank, str. 156

Emma Hart si mě svojí sérií The Game naprosto získala! První díl mě nadchl, druhý ohromil a třetí se stal mým nejoblíbenějším. A čtvrtý? To se dozvíte v recenzi!

Kyle Daniels by nejraději ze své mysli vymazal dva dny svého života: Noc, kdy nebyl doma a jeho přítel zemřel, a den jeho pohřbu, kterého se nezúčastnil. Teď odjíždí z Univerzity v Berkeley na prázdniny do svého rodného města. Verity Point v Oregonu už bez Cama není to, co býval. Je to jako návrat do prázdnoty. Jedinou útěchou a zároveň jediným pojítkem s jeho přítelem je Camova mladší sestra Roxanne.
Roxy Hughesová už ale není tou stejnou dívkou, jakou si Kyle pamatoval, než odjel studovat do Kalifornie. Zničená smrtí svého staršího bratra se dostala až na okraj propasti. Únik hledá v alkoholu a sexu – hlubina zapomnění je pro ni jediný lék, který ji dokáže zbavit hrůzy té osudné noci. Je totiž jediná, kdo viděl Cama umírat.
Kyle svému příteli slíbil, že pokud se mu něco přihodí, Roxy ochrání. Ale stačil jediný polibek, který vše změnil. Stala se pro něj něco víc než jen sestra jeho nejlepšího kamaráda. Je pro něj vším, po čem touží. Ale pokud nenajde způsob, jak ji vytáhnout z temných hlubin, do kterých se propadla, může ji potkat stejný osud jako jejího bratra……

Originální název: Worth the Risk
Série: The Game
Autor: Emma Hart
Díl v pořadí: 4.
Nakladatelství: Galatea
Překlad: Alexandra Lamichová
Počet stran: 244
Klíčová slova: NA, romantika, drama
Přibližný doporučený věk: 16+


Sex, Alkohol, Drogy a… Trápení
Mám hlubší a emocionálně zaměřené příběhy ráda. Možná proto si mě pak získal i druhý a třetí díl této série, nejen ten první. Od třetího jsem čekala něco podobného. Něco, co mi zase vyrazí dech. Sice jsem musela dlouze vzpomínat, čím byl Kyle tak důležitý, že se autorka rozhodla i jemu vytvořit vlastní smutný příběh, ale nakonec i přes původní pochyby si mě získal. To samé se ovšem nedalo říct o Roxy.
Kyle přišel o nejlepšího přítele, Roxy přišla o bratra a každý z nich se s touto ztrátou vyrovnává po svém. Kyle truchlí potichu, nese si tragédii s sebou, kdežto Roxy se změnila z tiché, hodné, ale trochu tvrdohlavé holky v někoho, koho nikdo nepoznává. Pije jako duha, každou chvíli si užívá s jiným chlapem a navíc občas podlehne i drogám. To všechno pro to, aby se zbavila vzpomínek a zapomněla na tu strašlivou ztrátu, která ji v životě potkala.
Když Kyle po dlouhé době přijede zpět do rodného města, slíbí si, že dodrží slovo, které kdysi dal Camovi – kdyby se mu něco stalo, postará se o Roxy. Takže se jeho téměř každodenní náplní stává jakési hlídání a zasahování do nepatřičných situací, do kterých se Roxy dostane. A i když jsou oba tvrdohlaví a paličatí, netrvá to dlouho a začne je to táhnout k sobě.
Ano, příběh je tak jednoduchý, jak jej popisuji. Nic víc v něm prostě nehledejte. Jen truchlení, trápení, hromadu alkoholu a nějaký ten sex. Mnoho jiných recenzentů knihu vychválilo do nebes, ale pro mě to byla nejslabší kniha série. Vše, co se v ní odehrálo, bylo neuvěřitelně předvídatelné, a čím víc jsem se do ní chtěla začíst, tím víc mě Roxy odrazovala. Musím říct, že už jsem dlouho na tak otravnou, protivnou a hloupou hlavní hrdinku dlouho nenarazila (naposledy v Trhni si!, ale tam byla hlavní hrdinka mnohonásobně horší). Naopak Kyle naštěstí celou situaci vyvažoval, až mi jej bylo líto.
V jiných recenzích jsem se dočetla, jak dechberoucí a realistické jsou truchlící části. Ano, některé mnou trošku zamávaly a byla jsem ráda za vzpomínkové pasáže psané kurzívou, ale zbytek… Za mě to až tak dechberoucí nebylo...
Možná, kdyby byla hlavní hrdinka jiná. Míň protivná a otravná, asi bych měla z knihy mnohem lepší pocit, ale já Roxy vážně nemohla vystát. Její chování mi přišlo trapné, stejně tak i mnoho scén s Kylem. On se choval racionálně, zatímco ona jako dítě... Proto jsem zklamaná. Kdyby autorka skončila třetím dílem, myslím, že by se nic nestalo.
Každopádně i přes mé rozporuplné pocity z posledního dílu musím říct, že si mě celá série získala. Rozhodně je to skvělé čtení nejen na léto! A pokud jste nečetli předchozí díly a zaujal vás jen tento, nevadí, o nic nepřijdete. Tento díl mi přijde spíš jako taková stand-alone novela. Ale já vám i tak doporučím, abyste si přečetli i díly předtím, protože i ty stojí za to. Hrej vabank pro mě bylo sice nejslabším článkem, ale kdybych měla hodnotit celou sérii, získá si krásné čtyři hvězdičky, a to za to přece stojí, no ne? :) A nebojte se obálek, příběh za ní, je mnohem lepší, než se na první pohled může zdát!

  

Hodnocení:


Knihu si můžete koupit ZDE
Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Galatea!

Stefanie G.

1 komentář:

  1. Mne sa práveže zrovna tento diel páčil úplne najviac a to som ho po tom strašnom treťom skoro nečítala :D

    OdpovědětVymazat