neděle 3. července 2016

Janet Evanovich & Lee Goldberg - Podfuk (RC)

"Nechtěl jsem vás budit."
"Jak jste věděl, že spím?"
"To věděl každý, kdo prošel kolem kolem vašeho pokoje. Chrápete jako hroch při porodu."
- Podfuk, str. 156

Nicka Foxe si zamilujete! A dokonce vás i rozesměje!

ON JE LUPIČ-GENTLEMAN. ONA AGENTKA FBI. EXTRÉMNĚ VÝBUŠNÁ KOMBINACE!
Těžko si představit nesourodější dvojici, než je Nick Fox a Kate O’Hareová. On je prvotřídní podvodník a zloděj, ona zvláštní agentka FBI, která mu posledních pět let šla po krku.
Jenže právě když se Kate podaří Nicka konečně zatknout, vytasí se Nick se svým nejlepším švindlem vůbec – přesvědčí FBI, aby ho tajně zaměstnala, a navíc mu za parťáka přidělila Kate.
Ve spletitém podfuku si budou muset společně poradit s fingovanými únosy, falešnými identitami a zběsilými honičkami s policií i indonéskými piráty. Pokud se dřív nezabijí navzájem.

Originální název: The Heist
Série: Nick Fox a Kate O’Hareová
Autor: Janet Evanovich & Lee Goldberg
Díl v pořadí: 1.
Nakladatelství: Mystery Press
Překlad: Alžběta Lexová
Počet stran: 256
Klíčová slova: krimi, komedie, akce, FBI, podfuk
Přibližný doporučený věk: 18+

Když se sejdou Podfukáři a Pan a paní Smithovi
Agentka Kate O’Hareová se téměř celou svoji kariéru honí za podvodníkem Nickem Foxem. Ten jí stále úspěšně uniká, tedy až do oné osudné loupeže toho dokonalého a cenného diamantu. Jenže i pak je Nick o krok napřed. A když je Kate oznámeno, že FBI tohoto talentovaného podvodníčka s prořízlou pusou využije pro své služby při honu za ještě větším podvodníkem, Kate je v šoku a odmítá spolupracovat. Ovšem jen to té doby, dokud si neuvědomí, že akce v přestrojení ji uspokojuje stejně, jako hon za Nickem Foxem.
Když jsem se do Podfuku začetla, nic jsem od něj nečekala. Vlastně jsem si spíš říkala, kdo ví, co to bude. Jenže už po první kapitole, kdy jsem se nemohla přestat usmívat, mi bylo jasné, že pokud to tak bude pokračovat dál, tahle kniha bude top. A taky, že byla.
Autoři příběh a geografická či další fakta prokládali vtipnými hláškami Nicka Foxe, a když ne jeho hláškami, tak aspoň jím samotným. Kate naopak byla tou upjatou, méně vtipnou postavou, u které chvíli trvá, než si ji doopravdy oblíbíte, ale i přesto měla šmrnc a dohromady s Nickem dávali dokonalý, laškující a vtipný pár, jemuž nechybělo téměř nic. Ona tvrdá žena s armádním výcvikem bez potřeby mužského protějšku. On s rétorickým uměním, se kterým vás přesvědčí i o tom, že blecha je ve skutečnosti slon. Nemělo to chybu, opravdu ne. Navíc fakta, se kterými se autoři vytasili, jako třeba zvyky na Bali, celý příběh jen zpestřovaly a dodávaly mu jistou autenticitu. Jenže i tato důvěryhodnost byla vždy narušena nadměrnou, a ne až tak reálnou akcí.
Možná to byly právě tyto akce, které mě přesvědčily, že nemám dát plný počet hvězdiček. Možná to bylo něco, co příběhu chybělo (nebo naopak přebývalo). I tak si ale myslím, že 4,5* je hodně a rozhodně by vás to od přečtení nemělo odradit. 
Podfuku nechybí romantika, vtipné narážky a hlášky, ani pořádná akce a promyšlené podfuky. Mě samotnou celý nápad nadchl a měla jsem pocit, jako bych se ocitla mezi Podfukáři a Panem a paní Smithovými a to všechno s nádechem Chceš mě, chci tě. Víc už jsem si přát nemohla. Nick mě stále dokola přesvědčoval o své dokonalosti a Kate mi stále dokazovala, že je snad víc mužem, než ženou.
Nejsem si moc jistá, jak dobrý bude druhý díl, ale rozhodně mu dám šanci a budu doufat, že bude dosahovat alespoň stejného hodnocení jako díl první. Podfuk mě pobavil, rozesmál a dokonce jsem pocítila i nával napětí, jak to celé dopadne. Takže pokud máte náladu na trochu akce s romantikou, u které se budete smát či uculovat, Podfuk je skvělá volba! A nejen na léto!

Hodnocení:


Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství MYSTERY PRESS.


Stefanie G.

Žádné komentáře:

Okomentovat