pátek 4. března 2016

Marissa Meyer - Měsíční kroniky #3,5 - Nejkrásnější



Zrcadlo, zrcadlo, pověz, kdo je v zemi zdejší nejhezčí a nejkrásnější.

- Nejkrásnější


Měsíční kroniky jsem si zamilovala, tudíž mi nemohl chybět ani Levanin příběh. Řekněme, že do té doby, než jsem si jej přečetla, se mi jako Zlá královna líbila mnohem víc…

Čiré zlo má své jméno, skrývá se za maskou klamu a používá “osobní romantické kouzlo”, aby získalo moc nad ostatními. Ale kdo je doopravdy královna Levana? Dlouho předtím, než jí cestu zkřížily Cinder, Scarlet a Cress v Měsíčních kronikách, žila Levana úplně jiný příběh – příběh, který nebyl nikdy vyprávěn… až dosud.


Originální název: Fairest
Série: Měsíční kroniky
Autor: Marissa Meyer
Díl v pořadí: 3,5
Nakladatelství: Egmont
Překlad: Jana Zejmanová
Počet stran: 192
Klíčová slova: fantasy, pohádky, YA
Přibližný doporučený věk: 15+


Příběh Levany
Levana, druhorozená dcera královské rodiny. Rodiče byli zavražděni a její sestra Channary je nejen šílená, ale především zlá a ještě navíc opravdu krásná, díky čemuž každou chvíli Levaně připomíná její ošklivost... Její nedostatečnost v ovládání jejího měsíčního daru. Když ale Channary onemocní, Levaně se naskytne příležitost stát se alespoň na chvíli tou královnou, kterou budou Měsíčňané milovat…
Marissa se opravdu snažila, abychom jako čtenáři otrávení Levaninou existencí pochopili její osud. Snažila se ji vylíčit jako tu druhou dceru, kterou její sestra stále ponižovala. Snažila se ji vylíčit jako to tragické děvče, které prostě jen hledá lásku. Jenže klíčové slovo je právě to SNAŽILA.
Místo, abych Levanu litovala a soucítila s ní, jsem si uvědomila, že je ještě zvrácenější, než jsem si myslela. To, kam až dokázala zajít pro svoji lásku, čeho všeho byla schopna, aby se dostala až tam, kde je teď… Řekněme, že jsem na tváři měla nejednou zhnusený výraz.
Channary na tom nebyla o moc lépe. Její postava mě vždy zajímala a byla jsem ráda, že jsem měla tu možnost ji v rámci Levanina příběhu poznat o trochu víc. Jenže i zde přišlo jakési malé zklamání. Opravdu jsem nečekala, že by ji autorka vytvořila až tak vypočítavou
Nesmím zapomenout ani na úžasného Evereta… Muže ze stráže, do kterého byla Levana zamilovaná už od dětství. Musím říct, že jeho postavu jsem si užívala do posledního dechu. Autorce se povedlo vylíčit snad všechny jeho mužské stránky. Jeho proměny, zoufalství, radosti, poddajnost i vzdor… Tleskám!
Nemohu říct, že by se mi příběh nelíbil. Byl skvělým doplněním k sérii. Mnoho věcí zapadlo na své místo a už se nemůžu dočkat, až se začtu do Winter! Jenže něco mi tam prostě nesedělo. Nejspíš šlo o autorčinu snahu… Možná kdyby Levanu nepodala jako tu zakomplexovanou chudinku, která všechno vlastně dělá jen pro to, že chce být milována… Možná, kdyby jí propůjčila trochu normálního nadhledu a myšlení bez sobeckosti… MožnáMožnáMožná
Tak či tak Nejkrásnější patří do série Měsíčních kronik a ujasní vám mnoho nevyřčených či naznačených zápletek z hlavních příběhů Cinder, Scarlet i Cress. Stojí za přečtení, ale u mě si vysloužila pouze 3,5*.

Recenze na předchozí díly:
  

Hodnocení:

Žádné komentáře:

Okomentovat