pátek 24. dubna 2015

Kelley Armstrong - Nejtemnější síly #2 - Probuzení

Jsme genetické modifikace. Nestvůry jako Frankenstein - nepovedení Frankensteinové.
- Probuzení, str. 47

Čarodějky, nekromanti, vlkodlakové. To všechno na jednom místě najdete i ve druhém díle Nejtemnějších sil!

Kdybyste mě potkali před pár týdny, patrně by vás nenapadlo považovat mě za dívku jakkoliv odlišnou od běžného průměru. Normální patnáctiletá holka. Teď je však můj život navždy obrácen naruby, tak vzdálen normálu, jak je to jen možné. Stala jsem se živoucím výsledkem podivného vědeckého experimentu – nejenže se mi zjevují duchové, dokonce dokážu probouzet mrtvé, aniž bych něco takového vůbec zamýšlela. Můžete mi věřit, že není o co stát.
Teď jsem na útěku se třemi dalšími vrstevníky, kteří jsou obdařeni podobně neobvyklými schopnostmi. Nevím, komu mohu důvěřovat, ale Edisonova skupina je nám v patách a tohle je otázka života a smrti. Musíme najít někoho, kdo nám pomůže…

Originální název: The Awakening
Série: Nejtemnější síly
Autor: Kelley Armstrong
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Galatea
Překlad: Sylva Švihelová
Počet stran: 280
Klíčová slova: sci-fi/fantasy, YA, nadpřirozeno
Přibližný doporučený věk: 14+
BUX.cz: 194 Kč

Zběsilý útěk
Pamatujete si na útěk a následné chycení v prvním díle? Jak napínavě to skončilo? Tak přesně tam navazuje druhý díl. A i když už je to třeba dlouho, co jste četli první díl, vůbec to nevadí. Do toho dalšího se dostanete během chvilinky.
Probuzení se Chloe ocitne v domě, kde na takových, jako je ona – s nadpřirozenými schopnostmi, provádí skupina vědců v čele s doktorem Davidoffem pokusy. Chloe ví, že je na místě, odkud se dostane jen těžko a ví, že z ní páčí informace o tom, kde by mohli najít Dereka a Simona, kteří jejich spárům unikli. Mezitím, co je uvězněná, zjišťuje děsivé informace o sobě i o ostatních. A když se jí naskytne příležitost uprchnout, neváhá.
Druhý díl je zaměřený především právě na zběsilý útěk před vědci. Chloe, Derek, Simon a Tori se vydávají hledat Derekova a Simonova strýce, který jim jako jediný dokáže pomoct najít jejich otce. Na cestě je ale čeká mnoho strastí a jednou jsou dokonce nuceni rozdělit se.
První díl této série se mi líbil. Byla jsem z něj sice trošku nesvá, jelikož se v příběhu mísí na mě až moc nadpřirozených bytostí. Ale líbil se mi. Končil napínavě a já chtěla vědět, jak to s postavami bude dál. Druhý díl mě ovšem tak trochu zklamal. Čekala jsem víc napětí, víc záhad, víc akce. Postavy byly většinu doby na útěku, čekaly na ně různé zápletky, ale žádná nebyla hlubšího charakteru. Všechno jakoby se dělo jen po povrchu. Derek byl stále superhrdina, co se snažil všechny zachránit, Simon byl ten, co se staral jen o Chloe, a s Tori jsem musela souhlasit, protože to ona stále poukazovala na to, že je to právě ona (Chloe), koho musejí stále chránit a kolem koho se všechno točí. Lezlo mi to na nervy. A i když byla Tori v předchozím díle pěkná mrcha, tady si mě získala. Na rozdíl právě od Chloe.
Nicméně i přes to se příběh četl hladce. Ráda jsem se k němu vracela. Ráda jsem se dozvídala nové informace a nejraději jsem se vracela ke chvílím, kdy byla Chloe s Derekem sama. Nečekejte ale žádnou velkou romantiku, protože ta nepřijde. I když bych očekávala, že Derek třeba ten první krok udělá. Jenže ten je tak věrný Simonovi, který Chloe stále uhání a ona si o něm myslí, že ji má rád jen jako sestru, že by ho nepodrazil.
I přes to, že byl první díl o mnoho lepší, musím říct, že si ráda přečtu i díl třetí. Kniha zase skončila napínavě a něco mi říká, že třeba poslední díl předčí všechny ostatní.  Hodně se toho vysvětlí a snad se dočkám i happy-endu. :) Rozhodně je to příběh pro mladší čtenářky, než jsem já. Ty z něj budou nadšené a budou chtít víc. Možná budou zklamané, že se nedočkají romantiky, ale na druhou stranu je tu hodně duchařiny a relativně dost napětí. Já už koukám na hlubší myšlenku příběhu. A tu by tento příběh mohl mít, ale to se asi dozvím až v závěrečném díle. Doufám! Takže pokud hledáte něco, kde se to hemží nadpřirozenými bytostmi a něco, co je plné zatím nevysvětlených záhad, série Nejtemnější síly stojí za to!

TŘETÍ DÍL SÉRIE S NÁZVEM PROZŘENÍ JIŽ V PRODEJI!

Hodnocení:

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Galatea!

Stefanie G.

1 komentář: