sobota 14. června 2014

Julie Cross - Rozděleni časem #2 - V pasti (RC review)

"Máš slepice?"
"Ehm, tady ne... Aspoň ne živé."

"Já jsem měla slepici. Žila se mnou, ale onemocněla a umřela." Sklopila oči. "Byla poslední."
"Poslední?"
"Vyhynuly," pronesla pomalu, jako kdyby mluvila s někým mnohem mladším, než je ona. "Jako druh."
"V budoucnu nejsou slepice?" podivil jsem se.
- Emily a Jackson, Rozděleni časem - V pasti, str. 283



Po dočtení prvního dílu Rozděleni časem jsem se moc těšila na druhý díl! To jsem netušila, že se mi to střetne s knihou, na kterou se těším z květnových úlovů nejvíc – Kostičasem. Kniha se mi kvůli tomu dlouho táhla, ale po dočtení musím říct, že se mi nakonec líbila.    


Jackson Meyer dokáže cestovat časem. Změnil tak minulost a zachránil život své životní lásce Holly. Stal se agentem tajné divize CIA nazvané Bouře. Jackson a jeho kolegové se dostanou pod palbu nepřátelské divize CIA Oko. Jackson zjišťuje, že svět kolem něho se změnil. Někdo ví o jeho vztahu s Holly vymazaném z minulosti a hodlá toho maximálně využít. Jejich životy se opět ocitají v nebezpečí…




Originální název: Vortex
Série: Rozděleni časem
Autor: Julie Cross
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Zdík Dušek
Počet stran: 336
Rok a měsíc vydání: 2014/04
Klíčová slova: sci-fi/fantasy, cestování v čase, napětí, „romantika“
Přibližný doporučený věk: 15+
Fragment: 279 Kč / online 237 Kč


Julie Cross v současné době bydlí ve středu státu Illiois s manželem a třemi dětmi. Je bývalou gymnastkou (proto možná Holly v knize Rozděleni časem - Bouře v minulosti dělala gymnastiku), fanynkou tohoto sportu, trenérkou a bývalou programovou ředitelkou s YMCA. Také je milovnicí knih (je schopná zhltnout několik románů za týden) a to především žánrů YA a NA. Mimo čtení a psaní se ráda věnuje běhu na dlouhou trať a ráda si plánuje imaginární dovolenou někde poblíž pláže. Mimo jiné ještě ujíždí na culících a gymnastických botách. J (Můj volný překlad z oficiálních stránek autorky, foto je také odtud.)

Jackson Meyer podruhé a zdlouhavý začátek
Po dočtení prvního dílu jsem se na druhý velmi těšila. Byla jsem zvědavá na nové zápletky a další cestování časem. (Kdo nezná a nečetl první díl Bouře – recenzi najdete ZDE.) Bohužel musím říct, že jsem byla hned v prvních kapitolách zklamaná. Trvalo mi, než jsem se zorientovala a taky, než jsem pochopila novinky a bližší informace o Juliině teorii/filosofii o cestování či skákání v čase. Vše bylo oproti prvnímu dílu najednou komplikované a složité.
Jackson se po dlouhou dobu držel pouze v jedné časové linii a to se mi nelíbilo. Doufala jsem, že bude trochu víc akce. Na druhou stranu přibyly alespoň nové postavy, za které jsem byla opravdu vděčná (ačkoliv jsem dlouho čekala, co má Stewartová za lubem).
Děj byl ze začátku o skoky v čase plošší. Ale štěstí se na mě usmálo po sté straně a já si knihu začala opravdu užívat. Najednou tu byla jedna akce za druhou a já četla a četla.

Postavy, které přibyly
Postav bylo v tomto díle opravdu nespočet. Od agentů CIA, Jacksonova otce, Marshalla, Melvila a dalších důležitých postav včetně Stewartové až po staré dobré eneče a Thomase či Emily a po Adama s Holly. Co se těch dvou týče, byla jsem opravdu překvapená, když jsem zjistila, jakým směrem je Julie nasměrovala a v jakém vztahu byli k Jacksonovi.
Mimo tyto postavy tu však máme i nové a to agenty ve stejném výcviku s Jacksonem. Mezi ně patří i Stewartová. Jejím parťákem je Mason a Jacksonovým zase Kendriková. Pak je tu senátor Healy, který má najednou důležitější roli, než jsem očekávala.

Postřehy, pocity a doporučení
Těsně po dočtení mám smíšené pocity. Ano, v závěru se mi kniha líbila. Měla nečekané zvraty a akci. Jackson se ani trochu nezměnil a přibyly další dvě postavy, které jsem si moc oblíbila – Lily Kendriková a Jenni Stewatrová z minulého dílu. Za ty dvě jsem byla opravdu vděčná, jelikož celý příběh opepřily a vylepšily. 
I přes to všecko mi ale přijde, že Julie tento díl opravdu psala jen kvůli fanouškům. Protože oni chtěli pokračování. Chtěli vědět dál, co bude s Jacksonem a Holly. Co se mně týče, asi by mi nevadilo, kdyby vše zůstalo jen u prvního dílu. Ale v USA už je vydaný díl třetí, takže se asi můžeme těšit na pokračování i u nás.
Jak už jsem zmiňovala výše – začátek na mě byl moc zdlouhavý a náročný, pak jsem se konečně začala usmívat, bavit se, být napjatá a nemohla jsem knihu do poslední strany odložit. A to je hlavní důvod, proč jsem se rozhodla dát knize čtyři hvězdičky.
Jackson byl stále okouzlující, i když trochu zlomený a ztracený, Stewartové nechyběly sarkastické poznámky a Kendriková byla mozkem celé akce.
V této recenzi se snažím hodně vyhýbat spoilerům, jelikož kniha byla plná takových událostí, které by stály za zmínku, že byste ji pak ani nemuseli číst. A to já nechci. Protože i přes všechny mé rozporuplné pocity a počáteční nejistotu se mi kniha líbila. Bylo to rozhodně zajímavé pokračování, které mělo něco do sebe. Navíc, za co můžu dát ruku do ohně je to, že až se doberete k poslední kapitole, k poslední stránce, zaručeně zůstanete zírat na poslední slova a budete na další straně hledat pokračování!
Závěrem? Pokud jste četli první díl, určitě budete nažhavení na pokračování, takže neváhejte a pusťte se do něj! A v případě, že tuto sérii neznáte, napravte to! Určitě vám zpříjemní sluneční odpoledne! J A pokud máte rádi příběhy s cestováním v čase, s touto knihou se nespletete. Z toho všeho vyplývá, že vám knihu určitě DOPORUČUJI!


Série



Hodnocení:
4 hvězdičky z pěti

Knihu si můžete koupit ZDE
Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Fragment!


Obálka, anotace: Fragment
Ostatní obrázky: Titan Focus, CIA
Série: Scott Reads It

Žádné komentáře:

Okomentovat