pondělí 4. srpna 2014

Knihy měsíce - červenec 2014


KNIŽNÍ HITPARÁDA


Nejlepší kniha
Blink Once (Cylin Busby)
Proč: Moje srdce tleskalo, sotva jsem knihu začala číst. Nechala mě s otevřenou pusou a slzami v očích až do konce. Jsem z ní nadšená ještě teď a nebojím se říct, že tato kniha a Kostičas budou ještě dlouho bojovat o první místo v žebříčku Kniha roku.



Nejhorší kniha
Upíří deníky 5: Návrat (L. J. Smith)
Proč: Tato část nebyla už nějakou dobu vyplněná. Dlouho jsem nečetla vyloženě nejhorší knihu, ale pátý díl Upířích deníků vše překonal. Nezlobte se, ale část, kdy se Elena vznášela a byla tažena na prádelní šňůře, mě ve snech straší ještě teď!



Největší překvapení
Blink Once (Cylin Busby)
Proč: O této knize jsem věděla už nějakou dobu. Pořád jsem očekávala její vydání od CooBoo, ale dlouho se k tomu neměli, takže jsem se do ní pustila v angličtině. Potřebovala jsem oddech od recenzáků a chtěla jsem něco v angličtině. Udělala jsem si seznam a podle toho, který začátek knihy mě zaujal nejvíc, jsem se začetla. Abych řekla pravdu, zapomněla jsem anotaci a to to víc jsem byla příběhem fascinovaná a překvapená! Doufám, že si na něj do září ušetříte, protože podle mě prostě za přečtení stojí!




Největší zklamání
Na hraně zapomnění (J. A. Redmerski)
Proč: Tak moc jsem se na ni těšila! Dokonce jsem se Míši z Ikaru sama zeptala, jestli by mi ji mohla poskytnout jako RC. Lákala mě nejen její obálka, ale hlavně slibovaný roadtrip. Bohužel jsem se místo něho dočkala podivných postav, zmatku a samých citů… A na úplný vrchol všeho byla kniha tak předvídatelná, že mě téměř ničím nezaujala.




Nejnapínavější kniha
Blink Once (Cylin Busby)
Proč: Tentokrát „nejnapínavější“ není míněno jako thriller nebo tak nějak. Blink Once mě chytil za pačesy a nepustil. Až do konce jsem byla napjatá, jak to celé vlastně je, jak to dopadne. A když příběh skončil, chtěla jsem to jinak, chtěla jsem toho víc. Pokud se Cylin znovu vrhne na psaní něčeho takového, rozhodně si to nenechám ujít!




Nejakčnější kniha
Dívka se sněhem ve vlasech (Ninni Schulman)
Proč: Moje první severská krimi nebyla nejnapínavější, ale nejakčnější. Není to sice klasická detektivka, kde stále někdo někoho honí, ale rozhodně jí i přesto nechyběla akce. Už teď jsem zvědavá na další knihu od Nini Schulman.




Nejvtipnější kniha
Červený vrch (Jamie McGuire)
Proč: Dlouho jsem přemýšlela, kterou knihu sem zařadit, ale nejvíc jsem se asi nasmála u Červeného vrchu, i když by se mohl svojí akčností poměřovat s Dívkou se sněhem ve vlasech.




Nejnudnější kniha
Na hraně zapomnění (J. A. Redmerski)
Proč: Trvalo mi takovou dobu, než jsem knihu dočetla, že jsem tomu ani nemohla uvěřit. Prvních sto stran šlo rychle a pak jsem se trápila s každou další kapitolou. Ještě, že byly krátké…




Nejromantičtější kniha
Blink Once (Cylin Busby)
Proč: Ještě teď se mi vracejí slzy do očí, sotva si na Olivii a Westa vzpomenu… Rozhodně si knihu musím přečíst znovu!





Nejočekávanější kniha
Never Too Far (Abbi Glines)
Proč: Abbi mě knihou Fallen Too Far naprosto nadchla, takže když mi přišly další díly, naprosto jsem se nemohla dočkat, až se do nich začtu. Never Too Far se tak stalo nejočekávanější knihou měsíce a nezklamalo mě.





Nejrozporuplnější pocity z knihy
Červený vrch (Jamie McGuire)
Proč: Asi se ptáte proč zrovna Červený vrch. Pro mě je to prosté. Ten konec byl prostě… Zvláštní. :D Stále nevím, jak si spoustu věcí vysvětlit a neumím si představit budoucí život postav v knize.






Knižní série objevené v tomto měsíci
Lovkyně snů 1: Procitnutí (Lisa McMann)
Proč: Lovkyně mi proklouzla mezi prsty a pak najednou nebyla. Měla jsem velkou radost, že mi ji pomohla sehnat paní Soňa Svačinová z Fragmentu a jsem jí za to moc vděčná!





Nejlepší obálka
Červený vrch (Jamie McGuire)
Proč: Obálkou červeného vrchu jsem byla nadšená hned, jak jsem se dozvěděla, že ji Fortuna Libri nezměnila. Pro mě je za tento měsíc prostě nejhezčí!




Nejhorší obálka
Lovkyně snů 1: Procitnutí (Lisa McMann)
Proč: Jednoduchosti se meze nekladou, ale za nápaditost je člověk vděčný.






Hrdina měsíce
West (Blink Once – Cylin Busby)
Proč: Je toho tolik, co bych na něm chtěla vychválit, ale asi bych musela použít hodně spoilerů. Bude vám muset stačit, že West pro mě byl prostě úžasný, sice občas sobecký, ale i přesto milý, silný a statečný.





Hrdinka měsíce
Magdalena Hanssonová (Dívka se sněhem ve vlasech – Ninni Schulman)
Proč: Pouštět se jako novinářka do nebezpečných misí, klobouk dolů! To si žádá hodně odvahy!



Pár měsíce
Olivie a West (Blink Once – Cylin Busby)
Blaire a Rush (Never Too Far – Abbi Glines)
Proč: Olivie a West jsou pro mě jednoznačně na prvním místě! Hned jsem si je zamilovala. A pak nesmím zapomenout ani na Blaire a Rushe, protože bez nich by to nebyl můj sladký, romantický a eroticky laděný knižní červenec. :D





Stefanie G.

5 komentářů:

  1. Dívka se sněhem ve vlasech je super. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Divku se snehem ve vlasech i Cerveny vrch bych si rada precetla :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je zkus! :) Parádní příběhy :) Těším se, až si je znovu přečtu :)

      Vymazat
  3. Kniha Na hraně zapomnění mě nalákala ze stejného důvodu, jako Tebe. A jestli jsem zbytečně vyhodila peníze, tak budu vážně naštvaná :D No uvidíme, třeba mě něčím zaujme.
    A co se týče upířích deníků, tak u těch jsem skončila hned u prvního dílu. Přišlo mi to hrozně nudné a nezáživné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbila se nakonec? :) Doufám, že ano :) Možná jen patřím mezi menšinu, které se to nelíbilo...
      Já si na ně už zvykla :D Je to pro mě taková jednohubka na pobavení a odreagování :D Beru je s nadhledem, ale moje o deset let mladší neteř je zbožňuje :D

      Vymazat