úterý 18. března 2014

Stacey Kade - Mezi nebem a zemí #3 - Čekání na zázrak (RC review)

- Alona, Čekání na zázrak, str. 5



Konečně! Poslední díl Mezi nebem a zemí se ke mně dostal už včera a já se hned vrhla na jeho čtení! Dnes je na světě recenze! Nemohla jsem se dočkat! Druhý díl byl opravdu zajímavý a doufala jsem, že i ten třetí bude stát za to! Poslední díl vydalo nakladatelství Fragment roku 2014, má 240 stran a za překlad vděčíme Evě Brožové!




Alona Dareová přebývá už přes měsíc v těle Lily "Ally" Turnerové. Lilyino tělo není tak aktraktivní, jako to její, a navíc se jí nedaří hrát sestru a dceru lidí, které skoro nezná. Trápí ji i to, že Will – na kterém jí záleží víc, než by chtěla – si přeje, aby se vrátila skutečná Lily. Stane se zázrak, Alona bude opět volná a Lily zůstane naživu? S pomocí duchařského média Malachiáše Velkolepého možná mají šanci na úspěch, ale odhalování pravdy se nelíbí tajemnému duchovi, který se před ničím nezastaví. I kdyby měl Alonu zničit...

Příběh a Ally.
Tak moc jsem se na poslední díl těšila! Předchozí mě příjemně překvapil a já této sérii propadla o to víc. Je to pro mě takové to oddechové čtení, po kterém sáhnete, když si chcete odpočinout. Byla jsem ráda, že Stacey pokračovala v duchu druhého dílu a Alona se vůbec nezměnila, jen se z ní prostě stala Ally. Děj mi ze začátku utíkal rychle, ale pak se to (ani nevím jak) zvrtlo a já odpočítávala stránky do konce kapitoly. Naštěstí to tak bylo jen chvíli, protože pak už jsem knihu zhltla jedním dechem. Tolik mě vtáhla do děje, že jsem se nemohla dočkat další a další kapitoly, jelikož ta předchozí pokaždé skončila napínavě. 
Co se týče příběhu, jako oba předchozí byl svým způsobem samostatný. První díl byl o Aloně a o tom, jak zvládá svoji novou podobu, druhý díl byl šokující a napínavý a dával větší prostor postavě Lilly a třetí díl... Třetí díl se vyrovnával s tím, co se stalo ve druhém, ale zároveň se zaměřil na vlastní vývoj děje a přibral na seznam nové dvě důležité postavy - Malachiáše a Erin

- Alona, Čekání na zázrak, str. 5

Nečekaný zvrat.
Hodně mě překvapil nečekaný zvrat, který Stacey vymyslela. Celou dobu si myslíte, že už to bude v pohodě a Ally bude taková, jaká je a nic se nezmění, ale pak přišlo něco, po čem mi spadla čelist. A to doslova! Byla jsem za tento zvrat opravdu ráda, protože se celý děj následně zpestřil a já se občas přistihla, že doufám, aby vše dobře dopadlo a Stacey se nerozhodla pro špatný konec. 


Will na zabití?
Uf... No... Co se týče Alony, člověk si na ni už zvykl a věděl, co od ní má čekat. Zato Will byl pro mě překvapením. Občas se totiž choval jako naprostý blbec a pokrytec. To bych od něj nečekala. A jeho až přílišná náklonnost k Lilly mě taky nenechala zrovna chladnou. Abych řekla pravdu, v jedné části u mě opravdu hodně klesl. Ale zase na druhou stranu, kdyby tam ta zápletka nebyla, neodehrál by se právě ten úžasný výše zmíněný zvrat...


- Will, Čekání na zázrak, str. 141

Pocity a doporučení.
Čekání na zázrak bylo krásným závěrem celé trilogie, kterou bych určitě doporučila všem (nejen) mladým čtenářkám. Kdyby mi bylo čtrnáct nebo třináct a do ruky se mi dostala právě tato série, rozhodně by patřila mezi mé nejoblíbenější, o tom není pochyb. Stacey dovede čtenáře zaujmout, po většinu času děj ubíhá před očima, i když se občas může stát, že se příběh trochu vleče. Vyprávění z pohledu Alony a Willa je navíc příjemným zpestřením, ačkoliv se tento styl psaní poměrně rozšířil.
Za mě byl druhý díl nejspíš nejlepší a první nejslabší. Třetí díl stojí někde mezi nimi. 
Pokud se teprve rozhodujete, jestli dát této sérii šanci, či nikoliv, řeknu na rovinu, že mně se opravdu líbila! Sice jsem z ní měla ze začátku smíšené pocity, ale jsem velmi ráda, že jsem se rozhodla tak, jak jsem se rozhodla. Tato série prostě patří do knihovniček všech mladých dívek (a klidně i těch starších)! :)

- Will, Čekání na zázrak, str. 174


Hodnocení:
4 hvězdičky z pěti (- druhý díl na mě zapůsobil víc :) )




Tento díl si můžete koupit ZDE.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment!

Stefanie G.



Obálka a anotace: Fragment
Originální obálka: Goodreads
Obrázky: DevianArt

2 komentáře:

  1. I když už nepatřím mezi ty "mladší" čtenáře, mám tuhle serii strašně ráda... Třetí díl už jsem četla v aj a české vydání na mě teprve čeká a jelikož zž si to moc dobře nepamatuju, jsem na něj zase natěšená :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi bych tam měla dopsat, že i starší si čtení užijí :D To je pravda :D Taky zrovna nepatřím mezi ty mladší :D

      Vymazat